Raskere og enklere levering til bredbåndskunder

Kundene til Viken Fiber får nå ekstra god service når de bestiller utstyr. Gjennom avtalen med helthjem kan kunden få det levert før frokost, dagen etter bestilling.

–I samarbeid med Viken Fiber har vi utviklet en unik løsning for levering og retur av utstyr, hvor vi utnytter helthjem-nettverket sine styrker og Viken Fibers 24/7 kundeservice. Utstyr bestilt før kl. 21, leveres helt hjem til kundens postkasse eller på døren, før kl. 07 dagen etter bestilling både hverdag og helg, sier Anders Angen, daglig leder i helthjem netthandel.

Han forteller videre at de også tilbyr Viken Fibers kunder «SWAP» av utstyr.

–Det betyr at nye og gamle produkter leveres og returneres i en og samme operasjon fra kundens egen postkasse eller inngangsdør, forklarer Angen.

Flere av Viken Fibers kunder har fått levert utstyr helt hjem siden april, og løsningen lanseres i disse dager til alle Viken Fibers kunder. Viken Fiber har over 130 000 kunder, som får levert internett, TV og telefoni fra Altibox.

Etter noen måneders drift har kundene fått muligheten til å si hva de mener om løsningen.

«Overraskende kjapt og veldig enkelt som kunde med denne type levering»

–Forbrukeres krav til tilgjengelighet på TV- og bredbåndstjenester er høy, og vi strekker oss langt for å ha de mest fornøyde kundene, sier administrerende direktør Anne Berit Rørlien i Viken Fiber og legger til at leveringstjenesten blir godt mottatt blant kundene.

–Kundene er opptatt av at leveransen skal komme raskt, noe mer enn 9 av 10 mente den gjorde. I tillegg ønsker de å få levert ting helt hjem, uten å måtte være fysisk tilstede, noe også våre kunder bekrefter i undersøkelsen. Kun 6 prosent ønsker å hente våre produkter på en butikk, fastslår Rørlien.

Enkelt å returnere utstyr fra hjemmet

Enkelte ganger er det behov for å returnere utstyr, for eksempel ved oppgradering av tjenester. For Viken Fiber kunder vil dette fremover bli mye enklere, da pakken med returvare hentes hjemme hos de.

–Så godt som alle de vi har spurt mener retur av varer fra hjemmet er attraktivt, og enkelhet trekkes frem som den viktigste egenskapen ved returløsningen, så vi tror vi har funnet fremtidens returløsning, avslutter Rørlien.

• Data, telekom, IT

Viken Fiber er Norges største fibernettselskap. Vi bygger og drifter fibernett og leverer bredbåndstjenester på Østlandet. Selskapet er en Altibox-partner, og har per i dag ca 130 000 kunder. Selskapet eies av Lyse Fiberinvest AS (71 prosent) og Glitre Energi (29 prosent).

Anne Berit Rørlien

Pressekontakt Administrerende Direktør 900 10 061