Viken Fiber får ny TV-portal

Tusenvis av husstander på Østlandet kan glede seg. Nå får de ny TV-portal. Den nye TV-portalen fra Altibox har fått et moderne og ryddig design, er blitt enda enklere i bruk og har fått ny funksjonalitet.

- Kundetilfredshet betyr alt for oss i Viken Fiber. Vi er stolte av å kunne tilby en ny TV-portal som er tilpasset kundenes brukervaner og høye krav, samtidig som den bevarer gjenkjennelighet til den gamle TV-portalen og er enkel i bruk, sier Direktør for Kommunikasjon, Marked og Forretningsutvikling, Jon Birger Ellingsen.

Utviklet sammen med kunder

TV-portalen fra Altibox er utviklet i tett samarbeid med kundene. I løpet av de siste månedene har 300 piloter testet portalen og kommet med fortløpende tilbakemeldinger.

- Kundene skal være trygge på at vi gjør alt vi kan for å forenkle og forbedre den digitale hverdagen, og at vi lytter på deres ønsker, sier Ellingsen.

Nytt grensesnitt

I den nye TV-portalen kan kundene ved hjelp av store ikoner enkelt manøvrere mellom tjenester som ny TV-guide, filmleie, programopptak, egendefinerte favorittkanaler, radiokanaler, akvarium og peis. Tjenester som har vært lite brukt er tatt bort.

Under kanalbytte vises logoer i stedet for kanalnavn i mini-programguiden, som er plassert nederst i TV-bildet. Den nye portalen legger seg alltid fremst i TV-bildet, og lar dermed kunden bla i menyene uten å gå glipp av det som skjer på TV. Det er også blitt enklere å bestille og endre TV- og Internett-tjenester ved hjelp av fjernkontrollen.

Klargjør neste generasjons tv

Det er allerede nå mulig å starte opptak på dekoder ved hjelp av appen Altibox TV Overalt. Snart kan kundene også velge om de vil leie film via dekoder eller via telefon og nettbrett, og flere nyheter lanseres i 2015.

I løpet av neste år vil kundene også kunne se programopptakene sine fra den enheten de ønsker. Da vil Viken Fiber begynne utrullingen av neste generasjons dekodere og PVR-dekodere fra Altibox med en rekke nye funksjoner.

- TV-kundene våre går spennende år i møte. TV og Internett vil bli ett, sier Jon Birger Ellingsen.