360° GRADERS KLIMAKOMFORT

Viking Footwear kan med glede presentere et helt nytt konsept innen funksjonelt fottøy. I vår- og sommerkolleksjonen har Viking hatt fokus på å forbedre skoens innvendige mikroklima og komfort uansett værforhold, som et plutselig regnskyll etterfulgt av sol og varme.
Viking Footwear så muligheten for å tilby markedet en avansert nyhet. Viking Footwear er nemlig den første produsenten i Norden som bruker GORE-TEX® SURROUND -produktteknologi i en kvalitetskolleksjon for aktive kvinner, menn og barn.
Den eksklusive kolleksjonen har gjennomgått omfattende produkttester og tilfredsstiller alle Vikings kvalitetsstandarder for fottøy utviklet for det tøffe nordiske klimaet.
GORE-TEX® SURROUND-produktteknologi gjør det mulig å bruke en åpen sålestruktur, som sikrer optimal fukttransport fra føttene.
GORE-TEX®-membranen som beskytter oversiden av føttene, omslutter nå hele foten. Membranen er plassert mellom yttersålen og foten og gjør skoen 100 % vanntett. "Perforeringene i skosålen gir funksjonelt fottøy en helt ny dimensjon, og vi er svært glade for å kunne presentere en sko som er 360 grader pustende og vanntett, og som regulerer klimaet i skoen til det perfekte", sier Alf Morten Bakken, produktsjef i Viking Footwear.
Produkttestene har ført til tekniske egenskaper som et beskyttende nett av lett metall mellom yttersålen og innleggssålen, som forhindrer at skarpe gjenstander skader membranen når du er utendørs. Vikings SURROUND -kolleksjon er produsert med en svært lett og sklisikker yttersåle i termogummi, som bevarer fleksibiliteten i varierende temperaturer.
Med sin serie av GORE-TEX® SURROUND™-produkter lever Viking opp til sin målsetning om å utvikle vanntett fottøy av høy kvalitet og samtidig fornye komforten for dine føtter under de vekslende værforhold i Norden.
Viking Fottøy tilbyr en SURROUND-kolleksjon for menn, kvinner og barn.

• viking footwear
  • vår- og sommerkolleksjon