Kjetil Jansrud og Viking Footwear

Når Kjetil Jansrud ikke har skisstøvlene på seg, står han likevel ofte utendørs i snø og kulde – gjerne mange timer om gangen. Det er viktig for ham å holde føttene varme, så derfor har Viking og Kjetil samarbeidet om å utvikle en signatur-vintersko som klarer de tøffeste forholdene.

Constrictor II Boa er en halvhøy vintersko med god støtte. Den øverste delen er i slitesterk tekstil med forsterkninger av nubuckskinn. Den har GORE-TEX®-membran som er 100% vanntett og pustende og et fôr med ullblanding. Dette myke fôret gir svært god isolering, og leder effektivt fukt vekk fra foten.

Det smarte og praktiske lukningssystemet BOA®, der et sentralt plassert hjul brukes til å stramme skoen raskt og enkelt gjør at skoen er lett å ta av og på.

Dette systemet er enkelt å bruke selv om du har votter på, og gjør at skoen sitter perfekt hver gang.

Lesten er ganske bred og det gjør det behagelig når man er ute i mange timer, da har tærne nok plass til at føttene kan bevege seg fritt, noe som gir bedre isolasjon på kalde vinterdager. Den støtabsorberende mellomsålen av EVA gjør at skoen veier mindre. Yttersålen av myk naturgummi med Vikings unike Ultimate Grip Concept® (UGC) gir ypperlig fotfeste på vinterlig føre.

Constrictor II Boa finnes i både voksen- og juniorstørrelser, og fargene matcher Kjetil Jansruds skidress. Du finner dem i butikkene, eller på pallen i FIS Alpine Skiing World Cup!

Til Voksne:
Constrictor II Boa   Veil. pris  kr. 1599