Viking Invertex Cross og Michelin

Viking Outdoor Footwear har utviklet en ny, høyteknologisk terrengløpesko som både er lett og komfortabel å ha på foten. Invertex har en spesialprodusert såle som er designet i samarbeid med Michelin.

Nå er det slutt på at småstein, gjørme, støv og rusk trenger inn i skoene dine mens du løper i ulendt terreng. Vikings nye Invertex Cross, som lanseres våren 2018, gir komplett beskyttelse til foten, god komfort og suverent grep.

En av de virkelig unike egenskapene ved denne løpeskoen er den integrerte gamasjen av mykt, pustende stretchmateriale. Når skoen er helt lukket beskytter den ekstra godt på tørre, grusete stier og veier.

Rundt hele underdelen av skoen finnes et ekstra, slitesterkt ytterlag som beskytter mot gjørme når det er vått ute. Overdelen er produsert av ripebestandig nettingmateriale med refleks.

Skoen har en middels bred lest, og som gir god støtte og presisjon ved høyt tempo i ulendt terreng. Den lette mellomsålen i EVA gir demping og absorberer støt.

Invertex Cross har en egenskap til som gjør at den skiller seg ut blant andre terrengløpesko: Den er utviklet i samarbeid med Michelin, som med inspirasjon fra dekkene på terrengsykler har utviklet yttersålen UGC-Ultimate Grip Concept 2.0.

Sålen er produsert i en spesiell gummiblanding som er ekstra godt egnet til utendørs bruk, og har diamantformede knaster som gir støtte i alle retninger, også ut fra fotbuen. Sålen er ekstra slitesterk i utsatte områder og har store mellomrom mellom knastene, slik at småstein og rusk ikke setter seg fast.

Enten du løper i skogen, på fjellet eller i åpent landskap, gir Viking Invertex Cross føttene dine uslåelig komfort og beskyttelse.

Kjetil Reppen, Daglig leder Norge. Telefonnummer: 976 98 426

Brukernavn: VikingGuest