Viking Seilas - en ny generasjon vanntett seilerstøvel for enhver regatta

Sol det ene øyeblikket, høljende regn det neste – været i Norge er fullt av overraskelser. For å holde føttene tørre og komfortable har Viking Footwear laget kvalitetsgummistøvler til enhver anledning helt siden 1920. Som en hyllest til denne lange arven har Viking lansert en ny modell med både retroelementer og moderne elementer. Den har fått navnet Seilas, og med en stilig fremtoning og høy komfort er den perfekt til seiling eller til alt som har med regn og gjøre.

Seilas er laget av naturgummi, som er et fleksibelt og holdbart materiale. To lag med gummi på hælkappen gir ekstra stabilitet. Støvelen er middels høyt skåret med en bakre hempe som gjør den lett å få av og på. Støvelen er 100% vanntett.

Lesten gir en komfortabel passform med nok plass til at tærne kan bevege seg.

Fôret er fremstilt i hurtigtørkende polyester, mens en ergonomisk innersåle kan tas ut for enkel tørking.

Kalandersålen setter ikke merker og gir et ypperlig grep på våte underlag, som for eksempel båtdekk. Sålens kontrastfarger tilfører en stilig vri.

Seilas er laget for både menn og kvinner og er tilgjengelig i en rekke friske farger som garantert vil lyse opp på mørke, regnfulle dager. I årenes løp har mange av Vikings gummistøvler blitt trendsettere, en tradisjon som Seilas helt sikkert kommer til å videreføre.

Størrelse: 36–47

Farger: Navy, Yellow, Royal, Orange, Olive, Tomato