​KLP utvider samarbeidet med bWise rundt BI-plattformen fra Qlik

Kommunal Landspensjonskasse, bruker av QlikView-løsninger fra bWise, utvider løsningsporteføljen til også å omfatte verktøyene Qlik Sense og Qlik Analytics Platform (QAP).

- KLP har vært kunde og bruker av våre QlikView-løsninger over flere år. Det er gledelig at de er fornøyd med våre løsninger og ønsker å ta i bruk en enda større del av vår portefølje, sier Torstein Thorsen, daglig leder i bWise.

Qlik Sense er et moderne selvbetjeningsverktøy for analytiske forretningsbrukere. Qlik Sense adresserer et stadig voksende behov for innsikt i forretningen, og lar brukerne selv bygge personlige rapporter, visualiseringer og applikasjoner. Ved hjelp av Qlik Sense kan brukerne selv stille sine spørsmål, få svar, presentere sine funn, og samarbeide om beslutninger.

Qlik Analytics Platform gir bedrifter unike muligheter til å løfte nettsidene til et helt nytt nivå når det gjelder dynamisk visualisering av innhold. Både sine egne, og eksterne kunde- og leverandørportaler. Gjennom QAP’s rike API og uavhengig av webteknologi benyttet, kan KLP nå enkelt legge til datadrevne visualiseringer og analyser, for deretter å eksponere disse ut til sine kunder og samarbeidspartnere.

- Gjennom samarbeidet med bWise har KLP fått bedre innsikt i egne data og gitt BI satsingen vår et skikkelig løft. Det at vi nå utvider samarbeide til også å omfatte Qlik Sense og QAP er en naturlig fortsettelse mot vårt mål om økt effektivisering og enda bedre kundeforståelse, sier Sindre Gundersen, avdelingsleder og BICC manager i KLP.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Torstein Thorsen, daglig leder bWise AS, torstein.thorsen@bwise.no
Sindre Gundersen, avdelingsleder og BICC manager i KLP, sindre.gundersen@klp.no

Om bWise AS
bWise er et ledende kompetansesenter innenfor Business Intelligence (BI), datavarehus og virksomhetsstyringsløsninger. Selskapet leverer rådgivning, prosjektgjennomføring, kurs, programvare-lisenser, kvalitetssikring, optimalisering og teknisk støtte. bWise har over 150 kunder fordelt på ulike bransjer. bWise er et selskap i Visma og har kontorer i Oslo, Drammen og Stavanger.

• Data, telekom, IT

Om Visma

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 500 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 300 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har 5 500 ansatte og hadde i 2015 en omsetning på NOK 8 338 mill. Se visma.no og visma.com

Lage Bøhren