Stor interesse for Vismas event Accounting Forward 2017

14. juni samles regnskapsbransjen under Accounting Forward – et arrangement som avholdes i tilknytning til Regnskap Norges årsmøte på Quality Hotel Expo, Fornebu. På agendaen står inspirerende forelesninger og fremoverlente tanker om regnskapsbransjens fremtid. Interessen for arrangementet er stor og er fullbooket med over 600 påmeldte.

- Som en konsekvens av digitalisering og økt automatisering står revisjon- og regnskapsbransjen ovenfor et skifte. Skal bedriftene fortsette som tidligere, eller skal man ta steget fullt ut og bli et digitalt byrå? Det er gledelig med over 600 påmeldte til Accounting Forward og at mange finner arrangementet inspirerende og lærerikt, sier Erlend Sogn, daglig leder i Visma Software.

Konkrete tips fra ekspertene i bransjen
Den verdenskjente regnskapsautoriteten Rob Nixon besøker Norge for første gang i forbindelse med arrangementet. Han har skapt seg et renommé som en av verdens fremste eksperter på hvordan regnskapsbyråer kan skape egen suksess i en digital verden. Nixon har gitt ut flere bøker, deriblant"The Perfect Firm“ som hans foredrag på Accounting Forward vil basere seg på.

I tillegg vil daglig leder Erlend Sogn og salgsdirektør Øyvind Larsen fra Visma Software, samt daglig leder i Regnskap Norge, Christine Lundeberg Larsen, dele sine tanker om bransjens fremtid.

Lundberg Larsen er opptatt av gode rammebetingelser for bransjen, faglig kvalitet og profilering av regnskapsfører som den nærmeste hjelper i bedrifters økonomiske hverdag.

- Jeg er tekno-optimist og har grunnleggende tro på at vi alle kan påvirke vår egen framtid ved blant annet ved å utnytte mulighetene som ligger i den teknologiske utviklingen. Jeg ser frem til å jobbe videre for at vår bransje skal være relevant og etterspurt i tiden som kommer, forteller Lundberg Larsen.

Retter oppmerksomhet på mulighetene
- Med Accounting Forward 2017 vil vi rette oppmerksomheten mot hvilke muligheter regnskapsbedriftene kan benytte seg av. Derfor vil vi også fortelle om vår skybaserte løsning Visma.net, sier Erlend Sogn.

Visma.net er en komplett, nettbasert forretningsløsning som samler ansatte og forretningsdata i én og samme løsning. Det legger til rette for automatisering, samarbeid og integrering av forretningsprosesser. Løsningen er utviklet for å håndtere store mengder informasjon og presterer på nivå med det beste innen installert programvare.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erlend Sogn, daglig leder i Visma Software AS, erlend@sogn@visma.com, +47 46 40 40 00
Øyvind O. Larsen, salgsdirektør i Visma Software AS, oivind.oshaug.larsen@visma.com, + 47 970 77 844
Christine Lundberg Larsen, daglig leder Regnskap Norge, christine.lundberg.larsen@regnskapnorge.no

• Økonomi, finans

Om Visma

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 500 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 300 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har 5 500 ansatte og hadde i 2016 en omsetning på NOK 7 855 mill. Se visma.no og visma.com

Lage Bøhren

Pressekontakt Head of Communication Norway +47 921 57 801