Pressemelding -

Visma Consulting og bWise blir Tableau Partner og styrker sin posisjon innenfor business intelligence, analyse og datavisualisering i det norske markedet

Visma Consulting og bWise, Norges ledende fagmiljø innen business intelligence (BI), datavarehus og virksomhetsstyring, inngår samarbeid med datavisualiseringsselskapet Tableau, for å tilby markedsledende business analytics programvare.

Som Gull-partner vil Visma Consulting og bWise forene sin lokale kompetanse med Tableaus teknologi for visuell analyse for å dekke forretningsbehov i det norske markedet.

"Vi hjelper våre kunder med å velge den datavisualiseringsløsningen som er best i forhold til deres behov", sier Vidar Evensen, administrerende direktør i Visma Consulting. "Ettersom etterspørselen etter BI øker, har våre kunder vist stor interesse for Tableau. Avtalen med Tableau gjør at vi kan tilby alle de mest etterspurte analyseløsningene på markedet i dag", fortsetter Evensen.

Med veksten og mengden av data, har BI blitt et strategisk verktøy og et kritisk virkemiddel for suksess. Bedrifter av alle størrelser og bransjer bruker nå datavisualiseringsverktøy for å analysere og forstå sine data raskt og enkelt. Målet er å identifisere viktige innsikter som fører til nye forretningsideer og løsninger.

"Vår misjon er å hjelpe folk å se og forstå at data er hjertet i vårt partner økosystem," sier Chris Hyde, Salgsdirektør Nordics i Tableau. "Visma Consulting og bWise bidrar til denne misjonen ved at vi arbeider sammen for å hjelpe bedrifter med å avdekke innsikt og gjøre mer datadrevne beslutninger takket være muligheten til å stille spørsmål om sine data. Vi er glade for å ha dem med på laget og ønsker dem velkommen som Gold Partner. "

Data vokser raskere enn noen gang før, og innen år 2020 vil om lag 1,7 megabyte med ny informasjon bli opprettet hvert sekund for hvert menneske på planeten. Forbes (September 2015)

Visma har nylig kjøpt flere selskaper som tilbyr business intelligence og datavarehus for å møte det økende behovet blant kunder og prospekter.

Visma Consulting og bWise er allerede partnere med Qlik og Microsoft.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Vidar Evensen, administrerende direktør i Visma Consulting, + 47 911 24 123

Om Visma Consulting og bWise
Visma med de to selskapene Visma Consulting og bWise er Norges ledende fagmiljø innen Business Intelligence, Information Management og Analytics. Visma Consulting og bWise hjelper bedrifter med alt fra mindre rapporteringsløsninger til store digitale endringsprosjekter. Foruten kompetanse på BI, IM og Analytics tilbyr de en stor portefølje av konsulenttjenester innenfor områder som rådgivning, systemutvikling og integrasjon som sikrer en vellykket levering.

• Data, telekom, IT

Om Visma

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 500 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 300 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har 5 500 ansatte og hadde i 2016 en omsetning på NOK 7 855 mill. Se visma.no og visma.com

Lage Bøhren