Mikroovnen er tilbake i kjøkkenet

Fra 50 tallets fenomen til fremtidens vidunderløsning

Det har skjedd mye, siden mikrobølgeovnen ble introdusert på det amerikanske 50 tallets husmors kjøkken. Mikrobølgeovnen har gått fra å være et redskap, som kunne varme opp frosne middagsretter og poppe popcorn til å være en integrert del av det moderne og multifunksjonelle kjøkkenet i dag. Og vi kjenner det alle sammen; tiden er knapp, familien er sulten og maten skal være sunn…

Heldigvis er det nå godt nytt til den travle familie, når Whirlpool revitaliserer den utskjelte mikrobølgeoven og presenterer en sunn løsning på ”fastfood” med mikrobølgeovnen Whirlpool MAX. Ovnen er skreddersydd spesielt til tidens mattrender og takket være den nye 6th Sense-teknologi er det nå mulig å dampe, grille og bake i din mikrobølgeovn og la den bli en aktiv del av den sunne hverdagskost.

Steinaldermat og fudgy sjokoldekake i fremtidens ovn
Prinsippene bak en av tidens store mattrender ”steinalderkost” eller ”palæo” dikterer, at man skal spise som i forhistorisk tid - altså masse kjøtt og grønt, ingen karbohydrater og ingen behandlede matvarer. Det kan så klart være en utfordring å tilberede et sunt og appettitlig måltid etter disse forskriftene, men takket være Whirlpools teknologi og MAX mikroovnens damp- og Crispfunksjon er det ukomplisert og hurtig å trylle frem sprø grønnsaker og kjøtt med gylden overflate.

MAX mikroovnen kan også brukes til baking, når det skal være lett, men lekkert i en fart. Med ovnen følger et sett opskrifter på blandt annet god gammeldags sjokoladekake, som kan bakes på under halve tiden – 20 minutter – og samtidig skape god stemning med hjemmelaget kake på rene råvarer i kjøkkenet med god samvittighet.

Whirlpool MAX mikroovn mål: 39,2 x 35,3 x 36 cm og fås i fargene stål, sort og hvit til en veil. pris fra 1.690 kr.

Nærmeste forhandler opplyses på tlf. 22 78 25 80

Les mere om MAX på: www.whirlpool.no

For ytterligere informasjon, bilder og utlån av prøver til test vennligst kontakt:

Annette Hoff

House of Communication

Telefon  +47 22 33 15 00/ hoff@houseofcommunication.com

• Mat

• mikrobølgovn
  • damp
  • grill

Om Whirlpoolkonsernet:

Whirlpoolkonsernet er verdensledende i produksjon og markedsføring av store husholdningsapparater med en omsetning på $18,4 milliarder (2010), 71 000 ansatte og 67 produksjons-og forskningssentre over hele verden. Selskapet markedsfører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og andre store varemerker i nesten alle land i verden. Mer informasjon om selskapet finner du på http://www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA):

Med omlag 12 000 ansatte, tilstedeværelse i 30 europeiske land og produksjon i syv land er Whirlpool EMEA et heleid datterselskap til Whirlpoolkonsernet. Konsernet er verdensledende i produksjon og markedsføring av større husholdningsapparater med en omsetning på $18,4 milliarder (2010), 71 000 ansatte og 67 produksjons-og forskningssentre over hele verden. Selskapet markedsfører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og andre store varemerker i nesten alle land i verden. Whirlpools europeiske hovedkontor ligger i Comerio (VA), Italia. For mer informasjon om selskapet, besøk hjemmesiden http://www.whirlpoolcorp.com.

Jon Haraldsen

Pressekontakt Marketing Manager +47 905 84 401