Pressemelding -

Whirlpool lanserer 6TH SENSE Infinite Care – en ny generasjon vaskemaskiner - Ny teknikk gir klærne dine best tenkelige omsorg

Med 6TH SENSE Infinite Care tilbyr Whirlpool en ny serie vaskemaskiner som med sin varsomme vasketeknikk gir et effektivt og skånsomt alternativ til håndvask. Den innovative teknikken reduserer friksjonen mot klærne i maskinen, og tilbyr dessuten ulike program for ulike tekstiltyper og farger. Infinite Care hjelper klærne å beholde både farge og form, hvilket gjør at dine favorittklær holder seg fine lengre.

– Klær er en del av vår personlighet, og visse plagg har vi en sterkere relasjon til.  Disse plaggene bruker vi gjerne ofte. Utgangspunktet vi tok da vi utviklet 6TH SENSE Infinite Care-maskinene var et ønske om å gi klærne et lengre liv, sier Tom Kaivola, Nordic Communications Manager i Whirlpool.

Snill mot miljøet

Foruten å være snill mot klærne er 6TH SENSE Infinite Care også snill mot miljøet. Vaskemaskinen beregner mengden vask og effektiviserer forbruket av energi, vann og tid ved hver vask. Alt man trenger å gjøre er å plassere vasken i maskinen og velge program, resten tar 6TH SENSE sensorteknologien seg av.

VASKEMASKINER MED 6TH SENSE INFINITE CARE er skånsomme mot dine klær fordi:

·  Det innovative trommelmønsteret minsker den mekaniske friksjonen mot tøyet, hvilket gjør at vasken blir svært skånsom.

·  Wave Motion-teknologien, en sensor som vurderer mengden vask i maskinen, tilpasser sentrifugens hastighet for å optimere plaggenes bevegelser under vasken. Maskinene har program med ulike trommelbevegelser som er tilpasset  ulike typer materiale.

·  Programmene er utviklet for å gi best mulig vaskeresultat basert på ulike fargegrupper. Det innebærer at du får like rent tøy ved vask på 15° C som på 40° C[1], og til og med de sterkeste fargene beholder fargen vask etter vask.

VASKEMASKINER MED 6TH SENSE INFINITE CARE er skånsomme mot miljøet fordi:

·  6TH SENSE teknologien effektiviserer vaskemaskinens forbruk av vann, energi, tid og vaskemiddel gjennom å tilpasse ressursforbruket til mengden vask i maskinen. Teknologien overvåker kontinuerlig maskinsyklusen og sparer opp mot 70 % energi, vann og tid[2].

·  Maskinen foreslår samtidig en korrekt vaskemiddelsdosering, hvilket innebærer at brukeren kan spare opp mot 10 liter vaskemiddel per år[3].

·  De nye vaskemaskinene rangeres som ”Best i klassen” hva gjelder energieffektivitet - en av de tre viktigeste egenskapene som konsumenter ser på når de skal kjøpe hvitevarer[4]. Maskinene er i energiklasse A+++ og sparer inntil 60 % energi sammenlignet med en Whirlpool vaskemaskin i energiklasse A.

·  6TH SENSE Infinite Care-vaskemaskiner er sertifiserte av det uavhengige tyske testinstituttet TÜV Rheinland®4 for å klare 2500 vaskesykluser, hvilket tilsvarer minst 10 års normalt husholdsbruk.

Vaskemaskinene finnes i ulike modeller (både toppmatet og frontmatet) og koster fra: 4990,-

For mer informasjon eller pressebilder, vennligst besøk Whirlpools presserom eller ta kontakt med:

Whirlpool Norge, Turid Olafsen  +47 41 52 12 02, e-post: turid_olafsen@whirlpool.com

House of Communication Norge, Nora Aspengren, +47 90 63 60 63, nora@houseofcommunication.com

Om Whirlpoolkonsernet:

Whirlpoolkonsernet er verdensledende i produksjon og markedsføring av store husholdningsapparater med en omsetning på $18,4 milliarder (2010), 71 000 ansatte og 67 produksjons-og forskningssentre over hele verden. Selskapet markedsfører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og andre store varemerker i nesten alle land i verden. Mer informasjon om selskapet finner du på http://www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA):

Med omlag 12 000 ansatte, tilstedeværelse i 30 europeiske land og produksjon i syv land er Whirlpool EMEA et heleid datterselskap til Whirlpoolkonsernet. Konsernet er verdensledende i produksjon og markedsføring av større husholdningsapparater med en omsetning på $18,4 milliarder (2010), 71 000 ansatte og 67 produksjons-og forskningssentre over hele verden. Selskapet markedsfører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og andre store varemerker i nesten alle land i verden. Whirlpools europeiske hovedkontor ligger i Comerio (VA), Italia. For mer informasjon om selskapet, besøk hjemmesiden http://www.whirlpoolcorp.com.

[1] Testet av wfk – et tysk testinstitutt (WL 6173/12)

[2] Basert på Whirlpools egne tester der gjennomsnittlig bruk er 220 vask per år. Den innebygde doseringsindikatoren for mengde vaskemiddel  sparer penger ved at den forhindrer overdosering.

[3] Basert på vask med full maskin og vask med 1 kg med 6TH SENSE funksjon som vaskes ved 60° C.

[4] Webundersøkelse gjennomført av Research Plus, gjennomført i Italia, Frankrike, Tyskland og polen.

4 TÜV Rheinland®: Den internasjonale serviceleverandøren av kvalitet og sikkerhet, www.tuv.com – ID: 0000035305

• Livsstil, mote, fritid

• washing machine