Troy Sanders, Brent Hinds, Brann Dailor og Bill Kelliher utgjør metalmesterne Mastodon

Fantastisk start for Mastodons Emperor of Sand

Metalmesterne fra Atlanta har hatt en fantastisk start på sitt åttende studioalbum Emperor of Sand.

Heavy rock-ikonenes Emperor of Sand har kapret #1-posisjonen hos Billboards Top Album Sales Chart, som betyr at albumet er i tillegg til å være det mest solgte albumet, også er bandets beste salgsdebut noensinne. I tillegg toppet Emperor of Sand Billboards lister over Alternative Albums, Rock Albums, Hard Music Albums og deres Physical Album Charts, pluss plassen som mest solgte album på vinyl. Atlanta-guttas nyeste utgivelse debuterte med en 7-plass på Billboard Top 200 Album Chart, som er deres tredje topp ti-plassering så langt i deres karriere (Once More 'Round the Sun (2014) og The Hunter (2011). Her hjemme i Norge debuterte albumet på en solig 6-plass på albumlistene, med fantastiske anmeldelser fra blant andre AftenpostenDagbladet og Under Dusken.

Les mer om Emperor of Sand i tidligere pressemelding HER.

Følg Mastodon på Instagram, Facebook, YouTube og Spotify for nyheter og oppdateringer!

(Full pressemelding i engelsk versjon vedlagt for mer info. Pressebilde og coverart vedlagt)

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58