Neil Young utgir DVD'er fra 1978 og 1982

Neil Young utgir DVD'er fra 1978 og 1982

Neil Young er en av generasjonens mest innflytelsesrike musikere og har flere Grammy’s, Juno Awards og mange andre bemerkelsesverdige utmerkelser på hylla. 10.juni kommer det to spennende filmer basert på Neil Youngs legendariske karriere.

Den kritikerroste musikalske komedien ”Human Highway” som originalt ble filmet i 1979 og sluppet i 1982, kommer nå i en ny digital utgave på DVD og Blue-ray. I den post-apokalyptiske filmen finner vi Neil Young i hovedrollen - som forøvrig også har vært med på å regissere filmen under pseudonymet Bernard Shakey - sammen med Russ Tamblyn, Charlotte Stewart, Dean Stockwell, Dennis Hopper og bandet Devo.

Samme dag kommer også den ikoniske konsertfilmen ”Rust Never Sleeps”, som er en fullverdig film av Youngs konsertturné i 1978. Filmen byr på en spektakulær spilleliste fylt av Youngs mest populære sanger, med klassiske hits som ”I Am a Child”, sammen med Crazy Horse, ”Cinnamon Girl”, ”Like a Hurricane” og både den akustiske og elektriske versjonen av ”Hey Hey, My My”.

New York Times har uttalt at filmen inneholder noen av Youngs sterkeste låter, både nye og gamle – i versjoner som er like fine, eller finere, enn de som er utgitt på albumet med samme tittel.

Begge filmene har tidligere vært tilgjengelig på VHS i sin tid, men først nå vil de komme i en ny digital utgave. Det er derfor god grunn til å glede seg til 10.juni!