Albumaktuelle Biffy Clyro kommer til Norge!

Albumaktuelle Biffy Clyro kommer til Norge!

Siden Biffy Clyro, under sitt kritikerroste show på Bergenfest tidligere i sommer, uttalte at de gledet seg til å komme tilbake i høst, har fansen ventet spent på nyheter.
Og i dag ble det offisielt at Biffy Clyro kommer tilbake til Norge for å besøke Sentrum Scene i Oslo mandag 31. oktober og Stavanger Konserthus tirsdag 1. november.
Konsertbilletter er i salg fra klokken 09.00, fredag 1. juli.

Allerede uken etter, fredag 8. juli, slippes bandets syvende studioalbum «Ellipsis».
Smakebitene «Wolves of Winter» og «Animal Style» er ute, og førstnevnte listet på P3. I tillegg har de spilt flere låter fra albumet live, til strålende mottagelse fra publikum.

Utvalgt Britisk musikkpresse har fått smuglytte til hele albumet, og øker forventningene ytterligere med uttalelser som dette:

“The group’s most concise record...... so lean that you can practically see its veins popping out” - Q Magazine

“This is one of Biffy Clyro’s best records yet” - Q Magazine

“an almighty beast of a record” - Rock Sound

“Another triumph, then, on their upwards trajectory” - Classic Rock

“a rewarding evolution by a band who could easily coast on their rugged laurels” – Uncut

«Ellipsis» er den dynamiske skotske trioens oppfølger til dobbeltalbumet «Opposites» fra 2013. Igjen har vokalist/gitarist Simon Neil jobbet tett med Johnston-brødrene James og Ben, henholdsvis bass og trommer, og lyrisk handler albumet i stor grad om å overvinne indre demoner og ta tilbake kontroll over eget liv. Albumet er i sin helhet spilt inn i Los Angeles, med produsent Rich Costey (Muse, My Chemical Romance, Sigur Ros). Bandet selv sier at de har latt seg inspirere av alt fra Tears For Fears-albumet "Songs From The Big Chair" til ARCA og Deafhaven, og at innspillingsprosessen har vært intens og inspirerende. De har, i forkant av innspillingen, hatt sin lengste pause som band noensinne. Dette gjorde godt, men nå ser de virkelig fram til å dele resultatet med publikum.

Biffy-bonus:
Noen heldige norske Biffy-fans får delta på en eksklusiv forhåndslytting av albumet på Warner Music Norways kontorer i Oslo tirsdag 5. juli. Alt du trenger å gjøre for å delta i trekningen om dette er å melde deg på her.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.