Weezer - Weezer (The Black Album)

Bekmørk oppfølgerplate fra Weezer

Weezer, fans, fryd dere! Endelig er det duket for bandets etterlengtede, og nærmest mytiske nye album, Weezer (The Black Album) 1. mars.

I høst kom først smakebitene "Can't Knock The Hustle" (som for øyeblikket har over 3 millioner strømminger på Spotify) og "Zombie Bastards", sistnevnte med en mørk og stilren musikkvideo som du kan se her. Deretter på nyåret kom "High As A Kite" med en humoristisk musikkvideo og "Living In L.A" som de nylig fremførte da de gjestet Jimmy Fallon denne uka. Se opptredenen her.

Weezer (The Black Album) er produsert av TV On The Radio's Dave Sitek, som har jobbet med bandet for første gang. Låtene ble fullstendig skrevet på piano av frontmann Rivers Cuomo for første gang i bandets historie, hvilket skapte et av de mest tilfredsstillende sangene man finner blant den hit-fylte Weezer katalogen. Med bandmedlemmer som bytter om på instrumentene i studio, og refrenger filtrert gjennom Sitek's eget leksikon av musikalske referanser innen alt fra Gorillaz til Pink Floyd, er Weezer (The Black Album) et modig neste steg i en seiersrekke av kritikerroste album de har sluppet siden 2014.

Sjekk ut Weezer (The Black Album) her og følg bandet på Facebook, Instagram, Twitter og Youtube for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.