BRITISH LION annonserer nytt album

Pressemelding   •   nov 01, 2019 08:00 CET

BRITISH LION - "The Burning"

På Halloween annonserte Iron Maiden-bassist og grunnlegger Steve Harris albumslippet med BRITISH LION.

Sideprosjektet beskrives av Harris selv som ‘nært og personlig’, og samarbeidet skal ha tatt opp mye av hans tid ved siden av Iron Maiden. Dette er det andre albumet Harris slipper sammen med BRITISH LION.

«The Burning» byr på 11 nye låter, og albumet slippes 17. januar 2020 på Digipack CD, dobel vinyl og alle digitale platformer.

BRITISH LION består av vokalist Richard Taylor, gitaristene David Hawkins og Grahame Leslie, Steve Harris på bass og keyboards, og trommis Simon Dawson. Albumet er spilt inn og mikset av Tony Newton på Bernyard Studios. Steve Harris står bak produseringen. «The Burning» er fullpakket med kraftfulle hard rock-låter, hvorav to av låtene, «Lightning» og «Spit Fire» vil bli tilgjengelig umiddelbart for alle som forhåndsbestiller albumet.

Kommentarer (0)

Kommentar