Carnival Kids med singel og ny live-video

Carnival Kids med singel og ny live-video

Carnival Kids slapp i dag live-video fra Asker Kulturhus av singelen "Unsung Ending".

Carnival Kids slapp sitt ambisiøse og særegne debutalbum While The World Keeps Ending 23. februar i år. Med medlemmer fra både Norge og England har bandet et unikt perspektiv og oppnådd stor interesse i begge land.

Som produsent fikk de med seg selveste Bill Stevenson (Black Flag, Rise Against, Descendents), og innspillingen foregikk i Blasting Room Studios i Colorado, USA.

Bandet ville lage et variert, uforutsigbart stykke arbeid.Samtidig som de holder seg trofaste til den allerede eklektiske og tunge rocken, er den norsk-engelske firerbandens sans for melodier i fokus, noe som skaper en balanse mellom dybde og umiddelbarhet.

Det er en plate av betydelig omfang – fra den hastende og anthem-aktige «Lateral Living» til saktere og mer følsomme låter som «Every Atom In Me». «Empires» understreker bandets røtter i post-hardcore, og «Black Square» runder åndeløst av albumet og viser Erics vokalmessige allsidighet. Albumet har fått den punk-følelsen bandet ønsket å oppnå.

Tekstmessig tar albumet tak i både samfunsspørsmål og bandets personlige historier – for eksempel utforsking av veien inn i voksenlivet.

Carnival Kids er ikke et band som gjør ting halvveis, noe alle som har sett deres kaotiske, men tighte live-opptredener kan skrive under på. De har rukket å markere seg på scenene på både Slottsfjell, Hove og Øya i tillegg til Vans Warped Tour UK – og er klare for norgesturné nå i sommer.

Her sommerens bekreftede konserter:

12 JUN - VILLMARKSROCK - BARDU

19 JUN - VERVENFESTIVALEN - HORTEN

20 JUN - VOLUMFESTIVALEN - ELVERUM

26 JUN -  FOSNAVÅG ROCK -  FOSNAVÅG

09 JUL - TRÆNAFESTIVALEN - TRÆNA

31 JUL - RAUMAROCK - ÅNDALSNES

14 AUG - ARONNESROCKEN  - ALTA

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.