Charlie Puth slipper debutalbumet ”Nine Track Mind” 6. november

Charlie Puth slipper debutalbumet ”Nine Track Mind” 6. november

Tidligere i år toppet Charlie Puth hitlistene med singelen ”See You Again”, og følger nå opp suksessen med debutalbumet Nine Track Mind, som også inkluderer singlene ”Marvin Gaye” og ”One Call Away”.

Charlie Puth, som nettopp er ferdig med sin første USA-turnè, har raskt vokst til å bli en internasjonal stjerne takket være hiten ”See You Again” som han ga ut i samarbeid med Wiz Kalifa. Låten, som solgte tre ganger platina, gikk inn som en av historiens største singler blant annet ved å toppe Billboards ”Hot 100” i 12 uker.

Charlie Puths siste singel, ”Marvin Gaye” (feat. Meghan Trainor), har allerede gjort det stort internasjonalt hvor den blant annet er den mest spilte radiolåta i UK om dagen. "Marvin Gaye" fortsetter også å klatre oppover hitlistene i Norge.

I tillegg til suksess-samarbeidet med Wiz Kalifa, har Puth, som har en bachelorgrad i musikk fra Berklee College, samarbeidet med flere store navn i musikkbransjen. Han har nylig teamet opp med Lil Wayne på låta ”Nothing But Trouble”og er kreditert som med-låtskriver på to av låtene på Jason Derulos album Everything Is 4 som har ligget ni uker på førsteplass i Norge. Puth har også samarbeidet med Fergie, og bidratt på låta ”Slow Motion” av Trey Songz som har topper R&B-hitlistene i USA.

Albumet er altså å få tak i der du kjøper eller lytter til musikk 6. november.

Track list:

1. One Call Away

2. As You Are (Feat. Shy Carter)

3. Marvin Gaye (Feat. Meghan Trainor)

4. My Gospel

5. Know Your Name

6. Losing My Mind

7. Up All Night

8. Left Right Left

9. Then There’s You

10. Suffer

11. Hard

12. Some Type Of Love

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway