Clairmont singledebuterer med stjernehjelp

Clairmont singledebuterer med stjernehjelp

Clairmont dukker opp som fra ingensteds med debutsingelen Can’t Help Myself.
På vokal finner vi stjerneskuddene Mugisho og Julie Bergan.
Litt av en start for masterstudenten i eiendomsjuss som har planter, uvanlige lyder og gull høyt på listen over ting han liker.

- Plantene mine gir meg ro mot at jeg gir de vann. Jeg samler på lyder jeg ikke hører overalt. Clairmont-soundet er en slags knust retrosound.

Og gull?

- Jeg blir først og fremst inspirert av musikk og lyder, men også av alt som skinner, glitrer og er fint.

Men viktigst er musikken. Alltid.

Jeg tenker musikk, kunst og skapelse hele tiden. Jeg elsker å lage musikk, det er en drivkraft i seg selv. Å legge seg om kvelden og vite at det jeg skapte den dagen ikke fantes når jeg våknet tidligere samme dag er en rå følelse.

Can’t Help Myself er også rå. Rå, eksplosiv, generøs og fresh. - Det er utrolig kult å ha med to så fete artister på debuten min, uttaler Clairmont . - Låten har vært klar en stund, men det var først når Mugisho og Julie la ned demovokal at alle brikker falt på plass.

- Da jeg ble spurt om å prøvesynge låten til Clairmont kunne jeg ikke si nei. Jeg hadde hørt produksjonen og synes den var utrolig fet, sier Mugisho om samarbeidet. Og det ble ikke med det. Julie Bergan stemmer i: - Jeg kjenner Clairmont og Mugisho, fikk hørte låta og ville være en del av den. Det er noe med energien i låta som gjør at jeg får lyst til å danse.

På spørsmål om låta passer best på vorspiel, party eller nachspiel svarer Clairmont:
Jeg vil si alle tre. Eller i hvert fall vorspiel og party. Nachspiel vet jeg ikke helt, jeg er nesten aldri på nachspiel.

Can't Help Myself er allerede listet på NRK P3, og er tilgjengelig overalt fra i dag!

Følg Clairmont på Facebook og Instagram for nyheter og oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.