Dan Auerbach er tilbake med første album siden 2009

Dan Auerbach er tilbake med første album siden 2009

Dan Auerbach offentligjør slipp av sitt nye album ”Waiting On A Song” 2. juni på Easy Eye Sound/Nonesuch Records.

2. juni 2017 slipper Dan Auerbach sitt andre soloalbum Waiting On A Song via Easy Eye Sound, Auerbachs eget nyoppstartede plateselskap. Waiting On Song er den etterlengtede oppfølgeren til Keep It Hid, albumet som kom i 2009 til strålende omtaler.

Sommeren 2016 tok Dan Auerbach seg en pause fra turnélivet sammen med The Archs og The Black Keys, bluesrock-duoen som Auerbach er frontifigur og vokalist/gitarist i, for å skape det som nå er blitt til albumet Waiting On A Song.

Waiting On A Song inneholder 10 låter som er skrevet og produsert med god hjelp av musikalske legender Pat McLaughlin, Bobby Wood, John Prine, Duane Eddy og Gene Chrisman, kjent fra Memphis Boys.

”Mandag til onsdag hver uke skrev vi låter, og fra torsdag til søndag spilte vi de inn i et lite rom i hjemmestudioet mitt i Nashville”, forteller Auerbach om samarbeidet.

Albumet utgis i CD-format, på vinyl og digitalt. I tillegg vil en eksklusiv 8- spors kassett og en vintage 8-spor spiller signert av Auerbach bli utgitt i svært begrenset opplag.

Første singel fra albumet, Shine On Me er ute og tilgjengelig overalt der musikk finnes.

Se musikkvideo til låta her:

Waiting On A Song er debututgivelsen som markerer lanseringen av Easy Eye Sound, Dan Auerbachs nye plateselskap som vil distribuere artister via Nonesuch Records. Easy Eye Sound er bygget rundt Auerbachs hjemmestudio i Nashville med samme navn.

Waiting On A Song - Låtliste:

1. Waiting On A Song

2. Malibu Man

3. Livin' In Sin

4. Shine On Me

05. King Of A One Horse Town

6. Never In My Wildest Dreams

7. Cherrybomb

8. Stand By My Girl

9. Undertow

10. Show Me

Følg Dan Auerbach på Facebook og Twitter for nyheter og oppdateringer!

Easy Eye Sound

Se full engelsk pressemelding vedlagt.

For mere informasjon, kontakt:

Erling Midtstue | erling.midtstue@warnermusic.com

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58