​donkeyboy med musikkvideo til «Lost»

​donkeyboy med musikkvideo til «Lost»

Hitmakerne i donkeyboy holder produktiviteten oppe; etter fjorårets superhit "Crazy Something Normal" (dobbel platina), har 2015 gitt oss "Downtown" (platina) og nå "Lost" (over 1,6 milliioner streams hittil, og blant de 20 mest spilte låtene på norsk radio). Ja, og en babyboom! I tillegg til at Peter, Kent og Cato alle har blitt pappa for første gang i løpet av det siste halvåret, venter band og crew på totalt 5 småttiser i løpet av de nærmeste månedene. Et helt uplanlagt, men imponerende tilskudd til befolkningsveksten i Drammen.

Men, nok om allerede sertifiserte platinaplater og gullunger. Låta «Lost» handler allikevel ikke om tapt nattesøvn, den handler fortapelse. Det å føle seg fortapt, eller fortape seg i en annen. Den lett melankolske låten har fått video, og animatørene i Qvisten uttaler:

« Vi elsket låta fra første stund, det har vært utrolig gøy å få lage videoen til Donkeyboys siste hit "Lost"!

Teksten dannet grunnlaget for historien vi ønsker å fortelle og vi synes den kler det animerte universet svært godt. Vi har jobbet mye for å få frem rett stemning i bildene, og befinner oss i et animert tegneserie-univers på bakgrunner satt sammen av foto. Referansene fra 80-tallets high-school bølge er sterkt tilstede. Historien bygges opp av stillestående scener for å illustrere karakterenes liv inntil de møtes og scenene får mer liv; som i et minne fra en fjern fortid eller kanskje er det bare et sterkt ønske..?

Vi håper videoen og låten får et langt og godt liv»

Se videoen her!

Bandet selv er storfornøyde med resultatet:

« Her er vår nye video til låten "Lost". Denne gangen har vi valgt animasjon. Ikke bare fordi vi er travle bleieskift-arbeidere som ikke har tid til videoinnspilling, men for at dere enklere kan drømme dere litt bort. Og fordi ingen av oss har like fete moves som dBoy. Håper dere liker videoen og at den gir en ekstra dimensjon til låten.»

Videoen hadde premiere via TV2.no, men er nå tilgjengelig på YouTube.

Følg donkeyboy på Instagram, Facebook, Twitter og deres hjemmeside for mer info og oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.