Eliza Doolittle slipper nytt album 11.oktober

Eliza Doolittle slipper nytt album 11.oktober

Eliza Doolittle slipper albumet "In Your Hands" på Parlophone Records 11. oktober 2013. Albumet følger opp hennes debutalbum, som entret den britiske albumlisten på tredjeplass, solgte over 500 000 kopier verden over og inneholdt singlene “Skinny Genes” og “Pack Up”.

Denne sommeren kom Eliza tilbake med de tre fantastiske singlene ”You & Me” (Som hun skrev og fremførte vokal på, sammen med Disclosure), ”Big When I Was Little” og Wookies ”The Hype”, hvor hun er gjestevokalist. Den egenkomponerte ”Big When I Was Little” ligger for øyeblikket som #4 på Storbritannias radio chart og # 12 på singlelisten. Her i Norge har den oppløftende låta fått god rotasjon på radio. Sangen minner oss om hennes fortid og fungerer samtidig som et naturlig bindeledd til hennes album, som viser en eldre og smartere Eliza Doolittle.

Eliza begynte å skrive låter til dette albumet sent i 2011 etter at den toårige verdensturnéen for hennes selvtitulerte debutalbum tok slutt. En av de første studioopptakene resulterte i R&B-sporet ”Waste Of Time”, som umiddelbart viser hennes modne og sjelfulle stemme.

Se Elizas live-pianoversjon av ‘Waste Of Time’ her: http://www.youtube.com/watch?v=qENPp4fRp70

Andre nøkkelspor på albumet er det fantastiske tittelsporet “In Your Hands”, den sublime “No Man Can” og “Let It Rain”, som skal slippes som neste single fra albumet. Sistnevnte er en tidløs og modig anthem, og et perfekt eksempel på det som gjør Eliza til en fantastisk popstjerne og rollemodell.

På livefronten har også Eliza blitt bekreftet som artist på årets iTunes Festival, som streames live i iTunes 5. September.

Hjemmeside: www.elizadoolittle.com
Facebook: www.facebook.com/ElizaDoolittle

Parlophone er ett av verdens eldste plateselskaper.

Coldplay, Pink Floyd, Robyn, David Guetta, Roxette, Kim Larsen, Gabrielle Aplin, Tinie Tempah, Adam Tensta, Kate Bush, Blur, Kraftwerk, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Truls, Henning Kvitnes, Envy, Hellbillies, Frida Amundsen, Gunnhild Sundli, John Olav Nilsen & Gjengen, Autolaser, Phil T. Rich, Röyksopp, Dumdum Boys, Postgirobygget, Morten Abel, Halvdan Sivertsen, Sval, Honningbarna, Lene Marlin m.fl