Gorillaz dokumentarfilm har eksklusiv premiere i desember

Pressemelding   •   des 03, 2019 11:00 CET

Gorillaz - Reject False Icons

Gorillaz har annonsert at deres splitter nye dokumentarfilm Gorillaz: Reject False Icons vil bli vist eksklusivt på kino i én dag, mandag 16. desember.

Regissøren Denholm Hewlett står bak dokumentaren, og den vil bli sluppet i samarbeid med Gorillaz Productions, Eleven, Trafalgar Releasing og Warner Music Entertainment. Gorillaz: Reject False Icons dokumenterer livet i studio med Gorillaz-grunnleggerne Damon Albarn og Jamie Hewlett og produsentene The Twilite Tone of D /\ P, Remi Kabaka og James Ford. I tillegg inneholder den en imponerende liste av medvirkende musikere som inkluderer blant andre Vince Staples, De La Soul, Pusha T, Little Simz, Danny Brown, Kelela og Noel Gallagher.

I dokumentarfilmen følger Hewlett bandet gjennom tre år, inkludert periodene når Gorillaz skrev og spilte inn låtene til deres to siste album ‘Humanz’ og ‘The Now Now’. I tillegg følger regissøren bandet på deres, til dags dato, mest ambisiøse verdensturné gjennom Europa, Nord-America, Sør-Amerika og Mexico, og avsluttet med opptredener på deres egen ‘Demon Dayz’-festival i Storbritannia og USA. Resultatet er det første ordentlige innblikket i Gorillaz og deres utvidede families verden. Dokumentaren fanger atmosfæren gjennom denne tre år lange reisen, og den viser klipp verden aldri har sett før. I dokumentaren møter det virtuelle det ekte, og sammenlagt blir det et herlig kaos.

Gorillaz: Reject False Icons blir vist på kinoer verden over 16. desember 2019. Billetter vil være i salg fra 27. november, og kan kjøpes på rejectfalseicons.com. Her kan fans også finne en oversikt over alle stedene dokumentarfilmen vil bli vist på.

Se oversikten over norske kinoer som viser filmen nedenfor:

16.12.2019 - Nova kino, Trondheim

16.12.2019 - Asker kino, Asker