Gunnhild Sundli - Tankerop

Gunnhild Sundli - Tankerop

Nesten et år har gått siden Gunnhild Sundli lanserte planene sine om et soloprosjekt. Den 25.januar kommer endelig soloalbumet Tankerop.

Etter noen år på teaterscenen, langt vekk fra artisthverdagen og turnélivet hun kjente så altfor godt som Gåte-vokalist, begynte hun å lage musikk igjen. Alene.

- Jeg visste ikke om jeg noen gang skulle lage noen plate igjen etter årene med Gåte, men så kom skrivetrangen - og jeg begynte å skape noe eget, forteller Gunnhild.

Hun har brukt noen år på å bli ferdig, finne tilbake til seg selv - og smilet sitt, etter at Gåte-eventyret tok slutt og hun selv var utslitt. Hun har lært at lykken finner man i seg selv, ikke hos andre. At forhold ikke nødvendigvis varer evig, og at sorg må få lov til å være en del av deg - så lenge den ikke blir deg. Tankerop viser hele spekteret fra Gunnhilds dagbok. Savn, ensomhet, frustrasjon - men også lidenskap, kjærlighet og ømhet. Hennes innerste tanker har blitt til sanger.

- Det ga mersmak. Magefølelsen sa klart og tydelig i fra om at dette skulle jeg begi meg ut på. Det er litt skummelt, men mest av alt så er det riktig, sier Gunnhild.

Musikken veksler fra sarte, yndige "Du e nær", til den fandenivolske "Gi mæ fred" og andre mer rendyrkede poplåter som "Endring" og "Dræg". Den røde tråden er Gunnhilds klokkeklare stemme, de svært personlige tekstene og det musikalske bakteppet produsert av Jostein Ansnes og Magnus Børmark.

Se video:

Promoforespørsler: ida.lyxzen@emimusic.com

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl