Hästpojken med nytt album og Norgesbesøk

Hästpojken med nytt album og Norgesbesøk

Nå kan vi endelig bekrefte at Hästpojken - Martin Elisson og Adam Bolméus - slipper nytt album 22. Februar 2013. Albumet har fått tittelen “ En Magisk Tanke” og blir etter ”Caligula” (2008) og ”Från där jag ropar” (2009), den tredje i rekken. ”En Magisk Tanke” er innspillt med Mattias Glavå i Göteborg. 10. April kan du se Hästpojken live på John Dee i Oslo

Martin forteller: ”På den första dagen i studion spelade Mattias upp en massa svenska låtar med texter som kretsar kring de ålderstigna artisternas tonår. När han var klar med sångerna stoppade han demonstrativt två fingrar i munnen och låtsades kräkas. "Fy fan vad det är vidrigt med sånt här" sa han sedan. Nån timma senare stod jag inne i sångbåset och sjöng om att dricka folköl och sitta på pojkrummet och ha ångest.”

Første singel ”Samma Himlar” er allerede listet på Norsk P3 og nå er også videoen av Mattias Erik Johansson og  Isabella Rising klar:

Facebook: http://on.fb.me/RNUrAp
Instagram: @hastpojkenswe
twitter.com/Hastpojkenswe
Martins blogg:

Samma Himlar på Itunes

Samma Himlar i Spotify

Samma Himlar i Wimp

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl

Hedda Eline Gilberg

Pressekontakt International Project Manager