Hästpojken slipper sitt nye album ”En magisk tanke” 11. mars

Hästpojken slipper sitt nye album ”En magisk tanke” 11. mars

Etter ”Caligula” (2008) og ”Från där jag ropar” (2009), blir "En magisk tanke" bandets tredje album hittil. Første smakebit fra albumet ”Samma himlar” ble sluppet i 2012 og har blant annet blitt listet på P3. Andre single fra albumet ”Sommarvin” er ute nå. Albumet er innspillt med Mattias Glavå i Göteborg. Hästpojken spiller live på John Dee i Oslo 10. April og er da tilgjengelig for presse.

Vokalist Martin Elisson beskriver albumet:

Skillnaden mellan denna och de två första är att vi på de tidigare haft rätt mycket gammalt material som vi plockade upp, dels från Bad Cash Quartet och dels från Family Romance som var ett band som levde ett kort och innehållslöst liv. Naturligtvis har detta inneburit rätt mycket ångest. Som att sparpengarna tagit slut. Samtidigt har det givit en del frihet.

Vi har inte haft en massa halvfärdiga låtskelett som man bara måste bli klar med och vi har inte haft oss själva som tonåringar flåsandes i nacken, utan vi har kunnat utgå ifrån det som är nu. Sen vet jag inte i vilken mån det återspeglas i materialet, utan vi gör som vi alltid gjort.

Singeln Samma Himlar var det första vi skrev till skivan. Adam kom med versen, jag med refrängen och så gjorde vi sticket tillsammans. Så trevligt är det inte alltid att skriva sånger, men i just det här fallet var det så. Texten rör sig kring förfluten tid.

/Martin

Klara turnédatoer:
22/3 Stockholm, Debaser Medis
23/3 Malmö, Debaser
28/3 Göteborg, Pustervik
5/4 Uppsala, Svandammshallarna
6/4 Umeå, Umeå Open
10/4 Oslo, John Dee

31/5 Hässleholm, Siesta

Facebook: http://on.fb.me/RNUrAp
Instagram: @hastpojkenswe
twitter.com/Hastpojkenswe
Martins blogg:

Samma Himlar – video: http://youtu.be/WacXD1kGWd8

For mer informasjon, vennligst kontakt EMI Music Norway:
Head of Promotion: Ida Lyxzen ida.lyxzen@emimusic.com

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl