The Black Keys - The Nothing

Korn annonserer nytt album

Korn har annonsert deres nye album, The Nothing, som vil bli utgitt 13. september via Roadrunner Records/Elektra. I dag delte bandet albumets første singel «You’ll Never Find Me», som er tilgjengelig via alle strømmetjenester i tillegg til video på YouTube.

Vokalist Jonathan Davis forteller om den kommende plata:

«Dypt, inne i vår jord lever en usedvanlig kraft. Svært få er klar over omfanget og betydningen denne stedet har der godt/ondt, mørkt/lyst, lykke/pine, tap/gevinst og håp/fortvilelse eksisterer som en – og trekker tak i oss hvert eneste øyeblikk av våre liv. Det er ikke noe vi kan velge å navigere, men heller en bevissthet om denne tilstedeværelsen som omgir oss ved hvert åndedrag, som om vi er overvåket i hvert øyeblikk. Det er stedet der svart og hvit energi fester seg til vår sjel, og former våre følelser, valg, perspektiv og til syvende og sist vår eksistens. Det er en mirakuløs, liten sfære innenfor denne virvelen og det er det eneste stedet der balanse mellom disse dynamiske og polariserende kreftene eksisterer – der sjelen finner sin utflukt. Velkommen til... The NOTHING.»

Produsert av GRAMMY-prisvinnende Nick Raskulinecz, følger The Nothing bandets kritikerroste album The Serenity of Suffering i 2016, som debuterte på #4 på Billboard 200.

Korn forandret verden med utgivelsen av deres selvtitulerte debutalbum. Det var et album som ble en pioner for en sjanger, samtidig som bandets vedvarende suksess peker på et større kulturelt øyeblikk.

Siden den gang har Korn solgt over 40 millioner album på verdensbasis, vunnet to GRAMMY-priser og turnert verden rundt utallige ganger. Vokalist Jonathan Davis, gitarist James «Munky» Shaffer og Brian «Head» Welch, bassist Reginald «Fieldy» Arvizu, og trommis Ray Luizer, har fortsatt å flytte grensene innen rock, alternative og metal sjangrene, samtidig som de gjenstår som en søyle av inspirasjon for en hærskare av fans og generasjoner av artister rundt i verden. Men nivået på Korns suksess overstiger anerkjennelser og platina-sertifiseringer. De er en «ekte bevegelse på en måte som band ikke kan være nå,» bekrefter The Ringer. De representerer en ny arketype og radikal innovasjon, og deres evne til å overskride sjangre gjør at barrierene ved sjangre virker irrelevante.

Følg Korn på FacebookInstagram, Twitter og YouTube for å få med deg oppdateringer.

Tracklist:

1. The End Begins