Kristian Kristensen på evig leten etter kjærligheten

Kristian Kristensen på evig leten etter kjærligheten

Det er utrolig lett å alltid elske «Alltid Elske Dæ» - ny singel fra Kristian Kristensen ute nå!

Kristian Kristensen har for lengst bevist at han er en låtskriver og vokalist av ypperste klasse. Det skinner gjennom i alle ledd at han er en artist med musikkhjertet sitt tilkoblet et vanvittig talent. «Lyset» og «Kan Du Lære Mæ?» var briljante eksempler på nettopp dette; sterke og tidløse låter med bred apell.

-«Alltid Elske Dæ» handler om å gi slipp. Det kan være et menneske, en fantasi eller en idé, forteller Kristian - Jeg satt utenfor politihuset på Grønland, klødde meg i ”kunstnerskjegget” og funderte over hvorfor jeg alltid må jage etter noe, og ikke kan være fornøyd med et jeg har her og nå. Låten både er, og er ikke, en kjærlighetslåt på en og samme tid. Det handler om hva, eller hvem, man selv velger å holde fast i eller gi slipp på.

Til tross for at de dominerende trendene i streaming-eliten har vært et stykke unna det Kristian Kristensen driver med, har han for lengst også bevist at man kan trosse trender og fortsatt sanke millioner av streams. Man kan blåse overende en hel nasjon med varme og følelsesladde radio- og TV-opptredner, og rive med seg festival- og konsertpublikum over hele Norge med en ydmyk og humoristisk tilstedeværelse som kontrast til fjellstø vokal som mangler sidestykke i dagens pop-landskap.

I dag slipper Kristian Kristensen singelen «Alltid Elske Dæ», en låt som viser at han mestrer balansen mellom det å gi alt der det kreves, og å holde tilbake der det er nødvendig. En låt ikke bare for høsten 2017, men for alle årstider og med ubegrenset holdbarhet.

«Alltid Elske Dæ» er tilgjengelig på alle strømme- og nedlastingstjenester og kan høres HER.

Her er en oversikt over hvor du kan oppleve Kristian Kristensen live i høst:

17.10 - Bergen, Ole Bull Scene

17.11 - Harstad, Harstad Kulturhus

18.11 - Rognan, Slipen Scene

24.11 - Alta, City Scene

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.