Madden ute med musikalsk adrenalinrush

Madden ute med musikalsk adrenalinrush

Da Madden kom med sin debutsingel tidligere i år, turte han ikke å håpe på at låta hans kom til å bli en av de 100 mest streamede låtene i verden. Men «Golden Light (feat. 6AM)» viste seg å bli nettopp dét, der den som en tornado har herjet radio- og hitlistene i sommer. I dag utvider Madden reportoiret , og introduserer oss for «Alive». Ikke bare er låta et godt beskrevet musikalsk adrenalinrush, men her debuterer også artisten, musikeren og produsenten på vokal.

- Med "Alive" har jeg ønsket å fange intensiteten fra et adrenalinrush. Den roen du har rett før du kaster deg ut i det, og kicket som kommer når det braker løs. - Madden

For et halvt år siden visste ingen hvem Marius (aka Madden) fra Nesodden var, men etter at «Golden Light (feat. 6 AM)» den siste tiden har levd sitt eget liv, og sørget for enormt god stemning på utallige dansegulv verden(!) over, har Madden tatt steget ut fra skyggen og inn i spotlighten.

I skrivende stund har debutsingelen hans over imponerende 61 millioner streams i Spotify, er sertifisert til 2 x platina i Norge så vel som i Sverige, og har hentet hjem gullet fra både Danmark og Finland. I tillegg ligger den som #24 på Billboard Club Chart.

Bli med Madden bak kulissene da han opptrådte med "Golden Light" under VG-Lista på Rådhusplassen i sommer! (saken fortsetter under videoen)

På sin musikalske reise har Madden vist seg å være en kameleon, der han allerede som 7-åring startet med klassisk piano og deretter jazz. Hans musikalske interesser utviklet seg naturlig nok gjennom tenårene, og etter en bachelor i lydproduksjon ved Musikkhøgskolen fortsatte hans musikalske fascinasjon å åpne nye dører, denne gang i retning av EDM. Hans skolerte pianobakgrunn høres fortsatt godt i hans 2016-sound, både på debutsingelen, og nå på «Alive», og er med på å gjøre Madden til en av våre mest unike artister.

På « Alive» har Madden samarbeidet med produsent Kid Joki, og singer/songwriter Andreas Moe, og introduserer også seg selv som vokalist.

- For oss er musikk det største rushet, og mens vi gjorde "Alive", hoppet vi bokstavelig talt rundt i studio i 16 timer i strekk. Denne produksjonen har vært ekstra spesiell for meg, fordi det er første gang jeg synger på en innspilling. Å eksperimentere med sin egen stemme, og å dele hva som finnes på innsiden gjennom det å synge, er litt av et kick i seg selv, og jeg føler jeg har vokst som produsent og musiker gjennom denne sangen. Madden

Se Madden covre Major Lazer, MØ og Justin Biebers «Cold Water» med Chris Holsten hos Christine på P3! (saken fortsetter under videoen)

2016 har så langt vært starten på en ny era for Madden. Med «Alive» viser han et ønske om å utforske og kombinere forskjellige sjangre, krysse musikalske grenser, mixe sin musikalske fortid med sin fremtid, og gi oss musikk som får oss til å føle at vi lever.

Trykk på bildet for å høre Madden - Alive NÅ!

Madden - Alive

Følg Madden på InstagramFacebook, Twitter og Spotify for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.