Surrealistisk og drømmelignende musikkvideo fra Marie Munroe

Surrealistisk og drømmelignende musikkvideo fra Marie Munroe

I høst har vi holdt varmen med Marie Munroes "A Million Things" og "Can´t Go Back", der sistnevnte singel i dag komplementeres av en rosa og drømmelignende visualisering i musikkvideoen regissert av britiske Layla Sailor. Nå venter Munroes etterlengtede album Under My Skin rett rundt hjørnet, og turné med Sivert Høyem.

Den nordiske kulda i de kjølige synthene og fjerne elektroniske trommerytmene i Marie Munroes musikk kombineres med dristige og utfordrende melodier, som sammen bringer fram en ny og annerledes energi. I dag ble musikkvideoen til singelen "Can´t Go Back" offentliggjort, etter en eksklusiv premiere hos GAFFA.no i går. Musikkvideoen er regissert og produsert av Layla Sailor, en Manchester-basert videokunstner, som har jobbet som fashionfotograf og kunstfilmskaper siden 2005.

— Å jobbe med Layla var noe av det mest naturlige samarbeidet jeg noen gang har vært borti. Personlig falt jeg for de surrealistiske og drømmeliknende filmfotografiene hennes. Det er både noe vakkert og groteskt i Sailor sitt uttrykk. Det gjenspeiler noe som jeg kjenner meg veldig igjen i. Noe som er naivt og direkte men også noe som er hemmelig, vakkert og vondt på samme tid, sier Munroe.

Hun forteller videre at Sailor gir en fordypet og egen dimensjon til låta.

Can't Go Back er egentlig en låt om vond kjærlighet, men den insisterer samtidig på en måte som nekter å gi seg hen til det sørgelige. Layla har forankret den i denne tosidige følelsen. Og med sitt surrealistiske uttrykk serverer hun bildene litt på samme måte som vi henter frem bildene våre når vi drømmer. Det er rosa og glossy, men det er er ikke helt det likevel. Litt som en nedlagt godteributikk.

— I wanted to create melting Norwegian dreamscapes with spacey surreal textures to intersperse with the simpleness of Marie singing, uttaler regissør Sailor og fortsetter — I think when I got the brief I loved the song first off - it´s so simple and emotive and my first thought were not to overcrowd the video imagery, just keep it simple!

Se den rykende ferske musikkvideoen til "Can´t Go Back" her:

Med ny musikkvideo i baklomma og albumrelease mot slutten av januar, legger Munroe i neste måned ut på turné med Sivert Høyem, der hun vil åpne showene rundt om i det ganske land. Se herfor turnéliste - sørg for å få med deg Marie Munroe der du bor!

Under My Skin slippes 22.januar, men du kan forhåndsbestille det i iTunes her, og samtidig få en umiddelbar download av "A Million Things", "Can´t Go Back" og den splitter nye smakebiten "Nowhere To Go" - albumet er tilgjengelig i Spotify fra 22.januar, men allerede nå kan du høre de tre nevnte singlene vel å følge denne linken.

Følg Marie Munroe på InstagramFacebookTwitterSpotify og iTunes/AppleMusic for nyheter og oppdateringer.

Som bonus kan du her se bak kulissene av musikkvideoinnspillingen:

Marie Munroe - Can't go back // Backstage av Dima Kalenda på Vimeo.

Regissør / LAYLA SAILOR
Kamera / JAMES MONAGHAN
Styling / SANDIJA SADOVSKA
MUA / CHARLIE MURRAY
Behind The Scenes / DIMA KALENDA

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.