Bill Kelliher (fr.v.), Troy Sanders, Brent Hinds og Brann Dailor utgjør metallegendene Mastodon.

Mastodon tar deg med til et kaldt mørkt sted

22.september slipper Mastodon Cold Dark Place EP (digitalt og på CD) med tidligere uutgitte låter. Limitert 10” Picture Disc kommer 27.oktober.

Tre av låtene “North Side Star”, “Blue Walsh”, og “Cold Dark Place,” ble til under innspillingen av albumet Once More ‘Round The Sun (2014) og ble produsert av Nick Raskulinecz. Den fjerde låta “Toe To Toes” ble til da bandet spilte inn sitt siste album Emperor of Sand og ble produsert av Brendan O’Brien. Sistnevnte ble sluppet like før helga, og kan høres her: “Toe to Toes”

I neste måned dukker Mastodon opp på forsiden av det nylig re-lanserte Revolver Magazine. Bladet blir tilgjengelig med fire forskjellige cover – ett med bilde av hvert medlem fra bandet. Når alle fire forsidene plasseres ved siden av hverandre danner de et bilde av hele bandet, som består av Brann Dailor, Brent Hinds, Bill Kelliher, og Troy Sanders. Klikk her for å se alle fire forsidene.

Som en bonus vil alle abonnenter av Revolver Magazine få en eksklusiv og veldig begrenset versjon av en 7” vinyl singel. Side 1 er versjonen av “Toe To Toes” som kommer på Cold Dark Place, mens side 2 er en tidligere uutgitt instrumentalversjon av same låt. Singlen kommer med et omslag som er eksklusivt designet av Richey Beckett, som også har designet coveret på Cold Dark Place EP. Her er en dokumentar om Beckett og designet av motivet:https://youtu.be/jZPTsDsIFwg

Mastodon tilbringer de gjenstående månedene av 2017 på veien i Nord Amerika og Europa med turnéen til Emperor of Sand. Vi får besøk på Sentrum Scene mandag 20.november.

Følgende låter utgjør EP’en Cold Dark Place:

• 1.North Side Star
  • 2.Blue Walsh
  • 3.Toe to Toes
  • 4.Cold Dark Place

Følg Mastodon på Facebook, Instagram og Spotify for nyheter og oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.