MUSE: nytt album Drones 8 juni

MUSE: nytt album Drones 8 juni

8 juni slipper Muse deres nye album “Drones”. Albumet er co-produsert av Muse og Robert John “Mutt” Lange og inneholder 12 nye låter:

1. Dead Inside

2. [Drill Sergeant]

3. Psycho

4. Mercy

5. Reapers

6. The Handler

7. [JFK]

8. Defector

9. Revolt

10. Aftermath

11. The Globalist

12. Drones

Matt Bellamy sier følgende om albumet: "To me, 'Drones' are metaphorical psychopaths which enable psychopathic behaviour with no recourse. The world is run by Drones utilizing Drones to turn us all into Drones. This album explores the journey of a human, from their abandonment and loss of hope, to their indoctrination by the system to be a human drone, to their eventual defection from their oppressors."

Første single heter “Dead Inside”, og slippes I uke 13 (uken som beginner 23 mars). Bandet legger ut på en liten turne I hjemlandet UK nå I mars, hvor de kommer til å premiere en ett nytt albumspor som heter “Psycho”. Låten vil premieres på bandets YouTube kanal I morgen 12 mars kl. 19.00. Låten vil også kunne lastes ned umiddelbart for de som forhåndsbestiller albumet på iTunes fra i morgen kl. 20:30.

.

Turnedatoer:

MARS

15 BELFAST ULSTER HALL

16 GLASGOW BARROWLANDS

19 NEWPORT CENTRE

20 EXETER GREAT HALL

22 MANCHESTER ACADEMY

23 BRIGHTON DOME

Muse har solgt over 17 millioner album på verdensbasis. Deres forrige album 2nd Law ble sluppet I oktober 2012 og toppet listene I hele 21 land, Norge inkludert.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.