The Greatest Showman - Reimagined artwork

Musikken fra The Greatest Showman får ny, stjernespekket drakt

Atlantic Records har gleden av å annonsere «The Greatest Showman – Reimagined» - en ny og stjernespekket oppfølger til det 2x platina-sertifiserte albumet med original soundtracket fra musikalfilmen ved samme navn fredag 16. november.

«The Greatest Showman – Reimagined» tar for seg sangene fra filmen, skrevet av den Grammy, Tony og Oscar-vinnende duoen Benj Pasek og Justin Paul (La La Land, Dear Evan Hansen), men denne gangen er de covret av en bemerkelsesverdig samling av kjente og kjære artister. Et av høydepunktene fra albumet inkluderer en ny versjon av hiten «This Is Me» fremført av Keala Settle, Kesha og legenden Missy Elliott. Av andre superstjerner som bidrar med nye versjoner finner man blant annet Panic! At the Disco, P!nk (og datteren Willow Sage Hart), Kelly Clarkson, Sara Bareilles, Years & Years og Jess Glynne, MAX og Ty Dolla $ign, James Arthur og Anne-Marie, Zac Brown Band. Som om ikke det var nok vil albumet også inneholde fire bonusspør fremført av Pentatonix, Craig David, Kesha, og Zendaya. Se full liste over sangene nedenfor.

Det kritikerroste albumet «The Greatest Showman – Original Motion Picture Soundtrack” med de originale sangene fra filmen, har hatt braksuksess og markert seg som årets bestselgende album globalt med salg på over 2 millioner. I Norge tilbrakte albumet 34 uker på VG-lista med en toppnotering på 2. plass, samt gull-sertifisering. Sangen «This is me» fremført av Keala Settle vant dessuten prisen «Best Original Song – Motion Picture» under årets Golden Globe prisutdeling og mottok Oscar-nominasjon for «Best Original Song».

Med strømmetall på over 3 milliarder kan «The Greatest Showman – Original Motion Picture Soundtrack» ikke anses som annet enn en verdensensasjon. Filmen, som musikken er bygget på, er en modig og original musikal som feirer begynnelsen av showbusinessen samt den undrende følelsen som oppstår i det drømmer blir til virkelighet. Inspirert av ambisjonene og fantasien til P.T. Barnum, forteller The Greatest Showman historien om en visjonær som bygget seg opp fra ingenting for å skape en fortryllende opplevelse som ble til et verdensomspennende fenomen. Filmen er regissert av Michael Gracey og har med stjerner som Hugh Jackman, Michelle Williams, Zendaya, Zac Efron, og Rebecca Ferguson i rollebesetningen.

Forrige uke ble også "The Greatest Showman - Original Motion Picture Soundtrack: Sing-a-long-edition" sluppet - en egen versjon av albumet som inkluderer en 32-siders bok med alle sangtekstene fra filmen og en bonus CD som inneholder instrumental-versjoner av sangene.

Albumet er tilgjengelig fra 16. november, men allerede nå kan du høre låta "A Million Dreams" fremført av Norgesaktuelle P!nk og datteren. Se rørende video av de to under innspillingen i studio her.

Forhåndsbestilling av albumet starter i dag og er tilgjengelig herfra.

Tracklist

1. The Greatest Show – Panic! At The Disco

2. A Million Dreams – P!nk

3. A Million Dreams (Reprise) – Willow Sage Hart

4. Come Alive – Years & Years and Jess Glynne

5. The Other Side – MAX and Ty Dolla $ign

6. Never Enough – Kelly Clarkson

7. This Is Me (The Reimagined Remix) –Keala Settle, Kesha and Missy Elliott

8. Rewrite The Stars – James Arthur and Anne-Marie

9. Tightrope – Sara Bareilles

10. From Now On – Zac Brown Band

BONUS:

11. The Greatest Show – Pentatonix

12. Come Alive - Craig David

13. This Is Me - Kesha

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.