Twenty Øne Piløts - TRENCH artwork

Ned i skyttergrava med Twenty Øne Piløts

Den 28. august kunne Twenty Øne Piløts avduke "My Blood", den siste singelen fra deres fjerde studioalbum, TRENCHTidligere i august ble singelen «Levitate» sluppet med tilhørende musikkvideo regissert av langvarig samarbeidspartner Andrew Donoho. Med dette avsluttet den en tredelt fortelling som for første gang ble introdusert med musikkvideoen til «Jumpsuit», det kommende albumets første singel, og senere i dets andre singel «Nico and the Niners». Alle tre musikkvideoer har gjort det stort og har per dags dato over 75 millioner visninger til sammen på YouTube.

Ohio-duoen bestående av Tyler Joseph og Josh Dun ble for alvor kjent i Norge med albumet BLURRYFACE (2015) som inneholdt en serie hitsingler, blant andre «Stressed Out» og «Ride». Førstnevnte markerte dessuten et gjennombrudd på verdensbasis for bandet som raskt sikret gull-, platina- samt multiplatina-sertifiseringer i Australia, Østerrike, Belgia, Canada, Danmark, Frankrike, Tyskland, Italia, New Zealand, Polen, Sveits og Storbritannia - i tillegg til her hjemme.

Singelen «Heathens» som bidro til soundtracket til Suicide Squad var 15 uker på VG-lista og mottok ikke mindre enn seks GRAMMY-nominasjoner. Videre skapte denne singelen, samt dens forgjenger «Ride», Billboard-historie ved å innlemme Twenty Øne Piløts som ett av kun tre rockeband (etter The Beatles og Elvis Presley) som har oppnådd top 5 "Hot 100" singler i løpet av hitlistas 58 år lange levetid.

Twenty Øne Piløts vil feire utgivelsen av TRENCH med «The Bandito Tour», en massiv verdensturné som naturligvis inkluderer et stopp i Norge 9. februar i Telenor Arena. Siden deres første konsert i Norge i 2015 har de vunnet en rekke priser inkludert totalt syv Billboard Music Awards, mangfoldige Alternative Press Music Awards og to MTV Europe Music Awards for å nevne noen. I 2016 var dessuten duoen på listen over de fem mest spilte artistene på Spotify globalt, og i løpet av 2017 en av de mest populære rockegruppene i Norge.

TRENCH slippes 5. oktober via Fueled By Ramen og kan lyttes til her.

Følg Twenty Øne Piløts på FacebookInstagram og YouTube

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.