Norgesaktuelle Kwabs annonserer debutalbum

Norgesaktuelle Kwabs annonserer debutalbum

NRK P3-favoritten Kwabs (fullt navn Kwabena Sarkodee Adjepong) annonserer endelig detaljene rundt sitt etterlengtede debutalbum, titulert Love + War. Det 12 spor lange albumet slippes 18.mai via Atlantic Records.

Albumet er anført av singlen "Walk" som nå går sin seiersrunde i Europa med 1. plass i Tyskland blant annet. Her i Norge er "Walk" listet på NRK P3 og han besøker Norge denne uka for å fremføre låta på Senkveld og NRK P3. Se videoen til "Walk" her:

For å markere annonseringen av albumet slapp Kwabs i dag en helt ny versjon av en gammel fan-favoritt; “Perfect Ruin” – da også med en magisk, visuell video som er filmet i Nord-Sverige og regissert av George Bellfield. Se videoen til "Perfect Ruin" her:

Perfect Ruin, produsert av Felix Joseph, er nå tilgjengelig som instant grat dersom man bestiller albumet på iTunes og er også tilgjengelig på alle streamingtjenester.

Kwabs sier følgende om albumet og “Perfect Ruin”: ‘I am so excited about finally announcing the details of my debut album. It feels good to release some new music after an amazing 2014. The response in the UK and now internationally has been incredible. (love to my German fans for making 'Walk' a Number 1 record!) 'Perfect Ruin' is one of my favourite tracks on the album and of everything it's probably the song fans have most wanted to hear finished. So I think it's been a long time coming... I hope they feel it as much as I do.

Kwabs har hatt noen veldig spennende måneder nylig – han var inkludert I BBC sin “Sound poll of 2015” og har også blitt fremhevet som en av de mest lovende artistene fremover av medier som Buzzfeed, Digital Spy, Metro, Shortlist, The Guardian, The Line of Best Fit, The Observer, Time Out og Transmitter.

I tillegg har han også hatt enorm suksess i Europa med singlen ‘Walk’ som har gått nummer 1 i Tyskland og topp 5 i Sveits og Østerrike. Her i Norge er låta listet på NRK P3 og i full fart oppover på salgslistene.

Han besøker Norge og Oslo torsdag 5 februar og fredag 6 februar – da for å gjøre intervju og opptreden med “Walk” på Senkveld. I tillegg skal han også fremføre "Walk" hos Christine på NRK P3.

24 år gamle Kwabs fra Camberwell, UK, har hittil sluppet tre kritikerroste EPer (Pray For Love, Wrong Or Right and Walk), og er, med sin unike electro-soul, uten tvil en av de største stemmene du vil høre i år. Hans enestående opptredener på Later with Jools Holland i tillegg til hans travle turne og festivalskjema har sementert hans posisjon som en av de mest spennende og dynamiske artistene for øyeblikket.

Evening Standard - "Stardom beckons in 2015"

The Independent - "There should be no stopping Kwabs"

Q - "Sublime baritone vocals powering an electro-gospel dreamscape"

Twitter // @kwabs

Soundcloud // kwabs

Facebook // kwabsofficial

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.