Ny EP fra turnéaktuelle Kristian Kristensen

Ny EP fra turnéaktuelle Kristian Kristensen

Hittil har Kristian Kristensen tilbragt mesteparten av 2017 der han trives best; i studio eller på scenen.

I dag, fredag 13. oktober slipper han «Gressholmen EP», en samling årsferske låter. Og tirsdag 17. oktober legger han, igjen, ut på landeveien. EP’en starter med låten «E du her», avslutter med sommerens live-favoritt «Du e her», og inkluderer ytterligere fire tidløse perler.

Kristian forteller at låten «E du her» er resultatet av en periode hvor han grublet over store, og til tider, skumle spørsmål. Litt spøkfullt kaller han det en låt om eksistensiell angst. «Tar æ feil» beskrives som fektekamp mellom hjerte og hjerne. Og «Tårnet» er en slags hyllest til pubsangen, med en dæsj gospel. Hva den handler om? «Et ønske om å gifte seg med en bittersøt fantasi». Kjærlighetssangen som ikke er en kjærlighetssang: «Alltid elske dæ» handler om hva, eller hvem, man selv velger å holde fast i eller gi slipp på. Kristian fremførte låten både da han tok med seg «skjeggepopen» sin til Lindmo og tidligere i høst, se intervjuet fra 31.43 og opptreden fra 54:06, og deretter i en nedstrippet akustisk versjon hos Christine på P3.

Om tittelsporet «Gressholmen» sier Kristian «Det er ofte de opplevelsene man deler med sine nærmeste, på vakre steder, som sitter dypest. Minnene fra Gressholmen utenfor Harstad vil for alltid ligge lagret i sjela. Låta er min gave til familien, pakket in i a capella-papir.»

EP’en avsluttes med «Du e her» en låt skrevet med livefremføring på konserter i tankene, og til Kristians store glede har den resultert i tidvis hemningsløs dans og allsang hos publikum.

Både som plate- og liveartist oppviser Kristian Kristensen talent, særpreg og apell som trosser trender, varmer hjerter og selger konsertbilletter på varmt hvetebrød-nivå, også i disse glutenfrie tider.

Låtene på «Gressholmen EP» har ubegrenset holdbarhet, men i tillegg til at de finnes på alle strømmetjenester kan de også nytes rykende ferske fra en scene nær deg i høst. Noen konserter er allerede, eller så godt som, utsolgt, og det er ikke overalt det er mulig å sette opp ektrakonserter, så kjenn din besøkelsestid!

Fullstendig oversikt over turnéen finner du på www.kristiankristensen.com

«Gressholmen EP» finner du her.

Følg Kristian Kristensen på Facebook og Instagram for nyheter og oppdateringer!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.