Foto: Martin Bremnes

Ny singel fra SKAAR

Halvannet år har gått siden SKAAR (Hilde Skaar) delte debutsingelen sin, «Higher Ground», med verden. Atten måneder senere er det ingen tvil om at 21-åringen fra Stord for alvor har begynt å posisjonere seg som et av de aller mest spennende navnene innenfor indiepop-sjangeren. Med låter som «24», «Five Times» og «Wicked Rhythm» har hun klart å finne eget sound i et stort popunivers. Låtene hennes har gått varmt på radio, blitt fremført på imponerende vis på TV-skjermen og ledet til kritikerroste spillejobber under by:Larm-festivalen og Trondheim Calling.

SKAARs teft for melodier, relaterbare tekster, sterke vokal og fengslende scenetilværelse har ført til en rekke nominasjoner for 21-åringen - deriblant som “Årets stjerneskudd” under by:Larm-festivalen, “Årets nykommer” under P3 Gull og “Årets artist” under NRJ awards. Og alt dette med kun et knippe låter i katalogen.

Hennes kommende EP, som vi kan vente oss senere i år, beskriver hun selv som en eksplosjon av følelser. Som en reise gjennom de siste tre årene. Stikkord som fin, vond, stor, sår, dramatisk og ekte sier sitt. Mens vi venter på EPen i sin helhet, byr hun på en ny smakebit fra utgivelsen i form av låten «Quiet». En fengende pop-perle av en låt hvor hun beskriver den uhåndterlige, frustrerende følelsen av å føle på at en man holder nær ikke vil fortelle deg hva han eller hun har på hjertet. Lytt her!