Ny single fra Morten Abel - se video teaser her!

Ny single fra Morten Abel - se video teaser her!

Fredag 11. januar slippes den nye Morten Abel singlen ”Lost”.  Singlen er første solo-livstegn fra Abel på over seks år og første smakebit fra hans kommende studio album, som er ventet i juni.

Videoen til ”Lost” er laget av Lars Åndheim og Ola Martin Fjeld i Go Happy! Film:

Låta er catchy og poppete, men har mørke understrømninger og en grandness som fikk oss til å tenke på de store spørsmålene i livet. Ved å "improvisere" over hovedpersonens reise gjennom limbo - med et åpent sinn, føler vi at filmen både har fått en viss human touch og humoristisk glimt i øyet”.

Det nye albumet er mikset av Jørgen Træen og produsert av Morten Abel, Træen og Michael Ihlbert.

Siden forrige Morten Abel album “Some Of Us Will Make It” (2006) har Abel bl.a. debutert som romanforfatter, vært filmskuespiller, spilt teater, skrevet musikal og gjenforent Mods foran et fullsatt Viking stadion. Lørdag 5. januar går startskuddet for sesong to av TV2-suksessen ”Hver Gang Vi Møtes”, der Morten Abel medvirker sammen med Anita Skorgan, Lene Marlin, Marion Ravn, Kurt Nilsen, Magnus Grønneberg og Ole Paus.

Morten Abel – fakta

·  Soloartist og frontfigur i Mods, The September When og Peltz.

·  Har tidligere gitt ut fem solo-album:

Snowboy” (1997)

Here We Go Then, You and I” (1999)

I’ll Come Back And Love You Forever” (2001)

Being Everything, Knowing Nothing” (2003)

Some Of Us Will Make It” (2006)

·  Mest kjente solo-låter inkl “Lydia”, “Be My Lover”, ”Hard To Stay Awake”, ”I’ll Come Back and Love You Forever”, “Hodet over vannet”  og “The Birmingham Ho”.

·  Har vunnet fire Spellemannpriser; ”Årets Spellemann 1993” m/ The September When – pluss tre priser som solo-artist: ”Årets Popsolist”, ”Årets låt” og ”Årets Spellemann” (alle fra Spellemannprisen 2001).

·  Har solgt mer enn 1.000.000 album i Norge, medregnet solo- og band-album.

·  Har i tillegg spilt hovedrolle i filmen ”Hodet over vannet”, skrevet romanan ”Temmelig mye juling”  (Schibsted 2009), skrevet musikk og spilt teater i stykkene ”Sladder” på Rogaland Teater og ”The Black Rider” på Hålogaland Teater, skrevet musikk til stykket "Dickie Dick Dickens" på Oslo Nye Teater, medvirket i spillefilmen ”Yohan – barnevandreren” (2010), samt skrevet musikalen ”Sandnes City 2010”.

·  Innehar tiden 3t 47 min i New York Marathon.

·  Aktuell i sesong to av TV-serien “Hver gang vi møtes”, med start 5. januar 2013.

·  Slipper nytt solo-album sommeren 2013.

Følj Morten Abel:

www.mortenabel.com

facebook.com/mortenabelofficial

instagram.com/mortenabel

youtube.com/MrMortenAbel

spotify.com/mortenabel

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl