Ny single og video fra Norges-aktuelle Bastille!

Ny single og video fra Norges-aktuelle Bastille!

Bak artist navnet Bastille finner vi herremannen Dan Smith, som er Norges-aktuell til årets Slottsfjell festival i Tønsberg 19.- 21. juli.  Nå er han også aktuell med ny single ”Bad Blood”.

Og hvorfor navnet Bastille? Mest fordi Smith har bursdag på Bastille-dagen (14. juli), og fordi han ønsket et noenlunde nøytralt navn bak hans rytmiske og melodiske indie R&B pop. Bastille la ut de første låtene sine på web’en høsten 2010, men det var først tidlig utpå nyåret 2011 han lastet opp videoen til ”Flaws”, som genererte mer enn 250.000 views på Youtube.

Bastille inspireres av forskjellige genre og uttrykk, men aller mest av singer-songwritere som utforsker nye ting; som f.eks Antony Hegarty, Regina Spektor, Kate Bush, Bon Iver og Bjork. Bastille jobber i øyeblikket med både debut album og ny mix tape, foruten å ha gjort remixer for bl.a. Emeli Sandé. I våres slapp han første singlen ”Overjoyed”. Nå kommer oppfølgeren;  ”Bad Blood”.

Lørdag 21. juli kl. 18.45 står Bastille på Baglerscenen under årets Slottsfjell festival i Tønsberg.

Promoforespørsler kan sendes til ida.lyxzen@emimusic.com

EMI Music Norway / 10.07.2012

www.emi.no

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl