Pink Floyd gir ut The Division Bell 20års-jubileumsboks

·  BLU-RAY DISC INNEHOLDENDE DEN NYE FILMEN AV MAROONED FRA 2014

·  DOBBELTALBUM PÅ VINYL MED TIDLIGERE UUTGITTE FULLENGDESPOR

·  FARGEDE 7” OG 12” VINYL-REPLIKAER OG MYE MER

Pink Floyd gir ut en 20års-jubileumboks av ‘The Division Bell’, bandets multimillion-selgende album fra 1994, som blant annet inneholder det Grammy-vinnende sporet Marooned.

‘The Division Bell’, som gis ut mandag 30. juni, var det siste studioalbumet utgitt av konstellasjonen David Gilmour, Nick Mason og Richard Wright. Jubileumsboksen inneholder seks plater, inkludert tre replikaer, farget eller gjennomsiktige vinylplater, fem trykk, en Blu-ray disc og for første gang, Andy Jacksons 5.1-miks av ‘The Division Bell’.

‘The Division Bell’ debuterte på første plass i UK og i USA, albumet lå i toppen av den amerikanske lista i fire uker, og det gikk til topps i åtte andre land. Til dags dato er det solgt i over 12 millioner eksemplarer. Bandet spilte inn albumet i Astoria and Britannia Row Studios med majoriteten av tekstene skrevet av Polly Samson og David Gilmour.

David Gilmour sa den gang: “Vi gikk inn i Brittania Studios og improviserte i to uker. Å spille sammen og starte fra null var intressant og spennende, det pangstartet albumet og prosessen var veldig bra, det var godt samarbeid og føltes sammenhengende.”

‘The Division Bell’ inneholder en ny dobbel-LP vinylutgave, remastret av Doug Sax på The Mastering Lab fra de opperinnelige mastertapene, inkludert alle fulllengdespor (opprinnelig redigert ned for å få plass på en enkelt-LP) i et gatefold cover designet av Hipgnosis/StormStudios. Det inneholder i tillegg fem andre plater: en rød syvtommers-replika av singelen Take it Back, en gjennomsiktig syvtommers-replika av High Hopes, en tolvtommers blå replika av High Hopes med reversert laser-etset design, Discovery-remasteren fra 2011 av albumet ‘The Division Bell’ i HD Audio, pluss albumet i den tidligere uutgitte 5.1 surround-miksen av Andy Jackson.

På på Blu-ray –platen finner man i tillegg en ny video til Marooned, sporet som vant en Grammy for beste instrumental rock i 1994. Videon er filmet i Ukraina under den første uken i april 2014, videoen er regissert av Aubrey Powell på Hipgnosis.

Videoen kan oppleves i både PCM Stereo og Andy Jacksons 5.1-miks.

Bob Ezrin og David Gilmour produserte originalalbumet, med orkesterarrangementer av den nå avdøde Michael Kamen. Pink Floyd sine lyd-kollaboratører James Guthrie og Joel Plante har remastret jubileumsboksen.

www.pinkfloyd.com

THE DIVISION BELL – 20TH ANNIVERSARY BOX SET:

Tracklisting:

1)  Cluster One

2)  What Do You Want From Me

3)  Poles Apart

4)  Marooned

5)  A Great day For Freedom

6)  Wearing The Inside Out

7)  Take It Back

8)  Coming Back To Life

9)  Keep Talking

10)  Lost For Words

11)  High Hopes

Contents:

Disc 1 – LP

Original album, remastered for vinyl in 2014 from the original analogue masters. Includes full-length tracks across 2-LP’s for the first time.

Disc 2 – Blu-Ray (all previously unreleased)

-  2014 Marooned video – directed by Aubrey Powell with stereo and 5.1 audio soundtracks

-  5.1 audio mix of ‘The Division Bell’ by Andy Jackson in 96khz/ 24-bit

-  HD audio stereo mix of ‘The Division Bell’ by James Guthrie 96khz/ 24-bit

Disc 3 – Red vinyl 7” single Take It Back (edit) / Astronomy Domine (live)

Replica 7” red vinyl in picture sleeve

Disc 4 – Clear vinyl 7” single High Hopes (edit) / Keep Talking (edit)

Replica 7” clear vinyl in picture sleeve plus poster bag

Disc 5 – Blue Vinyl 12” single High Hopes / Keep Talking / One Of These Days (live)

Replica 12” blue vinyl, laser etched design on reverse, picture sleeve. Includes 7 collectible film cards in a wallet

Disc 6 – CD Album

2011 Discovery version of ‘The Division Bell’ in a new dedicated wallet

Plus:

5 x 26cm x 26 cm art prints designed by Hipgnosis/StormStudios

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.