Pink Floyd slipper deluxe-samling fra starten av karrieren

Den 11. november 2016 slipper Pink Floyd samlealbumet The Early Years 1965-1972. På denne utgivelsen har Pink Floyd dykket ned i sitt enorme musikkarkiv og sett seg helt tilbake til starten av karrieren, for å produsere en deluxe-samling med hele 27 disker.

Samleboksen vil inneholde TV-opptak, BBC Sessions, uutgitte låter, outtakes og demoer som gir utrolige 12 timer og 33 minutter med lyd (som består av 130 låter) og over 15 timer med video. Samlingen inkluderer over 20 uutgitte låter, inkludert 7 timer tidligere uutgitt live-materiale, mer enn 5 timer med sjeldne konsertopptak samt mye mer. Av de uutgitte låtene finner vi blant annet 1967's «Vegetable Man» og «In The Beechwoods» som nylig har blitt mikset for utgivelsen.

The Early Years 1965-1972 vil gi fans og samlere muligheten til å høre utviklingen bandet har gått gjennom og være vitne til kulturelle revolusjoner fra bandets tidligste innspiller og i studio til årene før utgivelsen av The Dark Side Of The Moon - som forøvrig er et av de mestselgende albumene gjennom tidene. Fra singelen «Arnold Layne» til den 20-minutters episke «Echoes» vil fansen se oppfinnelsen av psykedelisk progressiv rock via en innsiktsfull samling som utforsker Pink Floyd sin historie fra den tiden Roger Waters, Richard Wright, Nick Mason og Syd Barrett møttes på Londons Regent Gate Polytechnic for Syd sin avskjed og David Gilmour sin velkomst i bandet.

I tillegg til samleboksen, vil også The Early Years - CRE/ATION bli tilgjengelig den 11. november i år.

Se vedlegg for mer informasjon om produkt- og låtoversikten.

Følg Pink Floyd på Facebook og Twitter for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.