Pink Floyd snart klare med siste del av sine reutgivelser

Pink Floyd snart klare med siste del av sine reutgivelser

Pink Floyd Records vil på nyåret avslutte sin re-introduksjon av Pink Floyds studioalbum på vinyl, med remastrede utgaver av The Final Cut og A Momentary Lapse of Reason, som ikke har vært utgitt i dette formatet på over to tiår.

Gjennom året som har gått har Pink Floyd Records utgitt alle Pink Floyds studioutgivelser som stereomastrede versjoner på 180g vinyl. Alle album er blitt remastret fra de originale analoge tapene, og med covrene reprodusert slik de ble lagd i forbindelse med originalutgivelsen. Se tidligere pressemelding her

Utgitt for første gang i 1983, ble The Final Cut en ny global listetopper for Pink Floyd. Under Falklandskrigen og i Thatcher-tiden, ble dette anti-krigs-konseptalbumet et symbol på fallende soldater og et svar til sviktende politikere. A Momentary Lapse of Reason, er Pink Floyds trettende studio album, som ble utgitt første gang i 1987, og som markerte en ny stil fra bandet, hvor bruken av trommemaskiner og samplinger for første gang var et faktum.

Serien med reutgivelser avsluttes med dette 20.januar 2017. Mer informasjon finner du på bandets hjemmeside.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.