​Prince sitt ikoniske album – Purple Rain i deluxe-versjon fra 23. juni

​Prince sitt ikoniske album – Purple Rain i deluxe-versjon fra 23. juni

23. juni kommer det en remastret deluxe-versjon av Prince sitt mest ikoniske album, Purple Rain. Utgivelsen vil inneholde to bonus-album med tidligere uutgitt materiale, og to komplette konsertfilmer fra Paisley Park.

I dag kunngjør NPG Records og Warner Bros. Records to nyeutgivelser som vil feire den ikoniske artistens musikk, samt introdusere tidligere uutgitt materiell fra hans legendariske musikalske hvelv for fansen. Fredag 23. juni slippes det en remastret deluxeversjon av Prince sitt mest ikoniske album, Purple Rain. Det blir i tillegg det sluppet en utvidet versjon av det legendariske GRAMMY- og Academy Awards-vinnende albumet.

Som en overraskelse til fansen i dag 28. april slippes ”Electric Intercourse”, en ikke-tidligere utgitt låt fra superstjernens arkiver. Electric Intercourse ble innspilt i 1983 og er tidligere kun hørt i live. Dette blir første gang fans vil oppleve studio-versjonen av denne låta.

To CD-settet av Purple Rain Deluxe inneholder en remastret, deluxe-versjon av orginalalbumet fra 1984. Denne utgivelsen var allerede klarert med Prince før hans bortgang, og inneholder et helt bonus-album med tidligere uutgitt materiell som har fått navnet From The Vault & Unrealeased. Forutenom ”Electric Intercourse” er låtlisten proppet med gullbiter som ”Our Destiny/ Roadhouse Garden”, instrumentalen ”Father’s Song” og mer.

Purple Rain Deluxe – Expanded Edition vil inneholde de to overnevnte CD-ene i tillegg til en disk med tidligere uutgitt materiale, blant annet Single Edits og B-Sides, og to komplette konsertfilmer fra Paisley Parks hvelv. Den orginale masteren fra produksjonen er blitt bevart for å vise hvor utrolig stemningsfullt og sterkt live-opptredenen til Prince var.

Purple Rain har siden utgivelsen vært en stor del av populærkulturen, og kjent som et av de mestselgende soundtrack-albumene i vår tid. Med tidløse låter som ”Let’s Go Crazy”, When Doves Cry”,Darling Nikki” og tittelsporet ”Purple Rain”, har albumet redefinert moderne musikk og kultur.

Denne sommeren kan man oppleve Purple Rain som aldri før!

Se vedlegg for full engelsk pressemelding, låtliste og for mer informasjon om produktoversikten.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.