Röyksopp slipper ny video

Röyksopp slipper ny video

Her er den splitter nye musikkvideoen til Röyksopp sin nye singel «I Had This Thing" - fra deres siste album "The Inevitable End".

Videoen viser et kjærlighetspar som går fra hverandre etter en krangel. Jenta i videoen blir vitne til apokalyptiske scenarier, og spørsmålet er om de noen gang skal bli sammen igjen nå som verden faller sammen. Han er den eneste personen hun ønsker å være med, men det er for sent. Han tekster henne "Jeg mente aldri å la deg gå ...".

Kampen mellom fornuft og begjær er et gjennomgående tema i 'The Inevitable End "og" I Had This Thing". Vokalist på "I Had This Thing" er Jamie Irrepressible.

Duoen hadde et innholdsrikt 2014 som endte med en rekke internasjonale Grammy-nominasjoner etter å ha gitt ut to kritikerroste album på ett år. Duoen ga ut deres femte og siste album "The Inevitable End" og mini-albumet med svenske Robyn "Do It Again".

Röyksopp & Robyn ble nominert til en Grammy for «Beste Elektroniske Album» for «Do It Again». Mini-albumet gikk inn på Billboards albumliste som nummer 14, det høyeste noensinne for en norsk artist. Også singelen “Do It Again” ble nummer 2 på Billboards liste over «Beste klubblåter i 2014».

I tillegg fikk de to Spellemannpris nominasjoner i Norge for «Beste Pop Album» og «Beste Komposisjon» og to svenske Grammy-nominasjoner for «Beste Video».

«Do It Again»ble nummer 1 på iTunes i hele 10 land, inkludert Storbritannia, USA, Tyskland, Sverige, Holland, Canada og Japan, og kom inn i topp 10 på iTunes albumlista i en rekke land inkludert USA, Australia og Frankrike. Singelen gikk inn på en førsteplass i Sverige.

Album "The Inevitable End" ble i november 2014 nummer 29 på den britiske albumlista og nummer 1 på Electronic iTunes Chart.

Röyksopp har nylig hatt en rekke med konserter, blant annet som headliner på fredagen under årets Ultra Music Festival i Miami. I sommer skal duoen spille på festivaler i Chicago, Moskva, og til slutt ut på turne i Norge.

Sommerens Norges-turné:

14. juni Bergenfest 2015 - Bergen

4. juli - Kongsberg Jazz Festival 2015 - Kongsberg

14 – 15. juli - Skral Festival 2015 - Grimstad

21 – 22. august - Parkenfestivalen 2015 - Bodø

21. – 23. august – Jugendfest 2015 - Ålesund

28. august - Sverresborg Arena - Trondheim

29. august - RakettNatt 2015 - Tromsø

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.