​Stjerneduoen Nico & Vinz slipper ny låt i dag!

​Stjerneduoen Nico & Vinz slipper ny låt i dag!

Den norske suksessduoen Nico & Vinz ble verdensberømte da låten «Am I Wrong» toppet hitlister verden over i 2014. Siden den gang har de levert hit etter hit med singler som «In Your Arms», «That's How You Know» og «When The Day Comes». Den multiplatina-selgende duoen har opptrådt på store amerikanske talkshow som Ellen og Jimmy Fallon og delt scene med verdensstjerner som One Direction, Nicki Minaj og Taylor Swift. I dag viser stjerneartistene mer av sitt musikalske talent, når de i dag slipper singelen «Intrigued» i forkant av deres opptreden på VG-lista Topp 20-konserten på Rådhusplasssen i Oslo lørdag.

- Intrigued er en låt vi selv er veldig fan av, både soundet og meningen av låta. Vi håper og tror låta vil vise våre fans en ny side av Nico & Vinz. Vi har gledet oss til dette singelslippet, uttaler artistene om dagens utgivelse som allerede har fått terningkast fem av VGs anmeldere.

I 2014 fikk den prisvinnende duoen sitt internasjonale gjennombrudd med den globale landeplagen «Am I Wrong» som suste inn på hitlistene i over hundre land. Singelen tronet øverst i Storbritannia, Canada, New Zealand, og hadde topp 10-plasseringer i tyve land i tillegg til en fjerdeplass på amerikanske Billboard Hot 100. Få norske artister kan vise til en lignende internasjonal suksess. I Norge ble Nicolay ”Nico” Sereba og Vincent ”Vinz” Dery hedret da de tok hjem prisen ”Årets Spellemenn” under prisutdelingen samme år.

Mye har skjedd siden Nico & Vinz erobret verden. Oslo-guttene har opptrådd for utsolgte arenaer med superstjernene Usher og Bruno Mars og gjestet en rekke av de store amerikanske talkshowene, deriblant David Lettermans «Late Show», Ellen og Jimmy Fallon. Under den årlige juletretenningen utenfor Det Hvite Hus var Nico & Vinz de eneste ikke-amerikanske artistene som opptrådte for tidligere president Barack Obama og 20.000 fremmøtte publikummere. Med base i Los Angeles har duoen hoppet mellom to kontinenter de siste årene og samarbeidet med en rekke kjente stjerner og produsenter. Debutalbumet "Black Star Elephant" ble fulgt opp av ”Cornerstone”, EP-en fra 2015 som inkluderte den fengende ”That’s How You Know” feat. Bebe Rexha og Kid Ink.

I skrivende stund har låtkatalogen til stjerneguttene raket inn over en halv millard streams på Spotify alene, og nærmere 400 millioner visninger på Youtube. Nico & Vinz har tydelig befestet sin posisjon som hitgarantister ved å servere låter som kombinerer pop, hiphop og afrikanske rytmer i en herlig blanding.

I forkant av duoens opptreden på VG-lista Topp 20 på Rådhusplassen i Oslo førstkommende lørdag, får vi høre den rykende ferske singelen som slippes via Warner Bros. Records torsdag 22. juni. «Intrigued» er tilgjengelig overalt der musikk finnes.

Følg Nico & Vinz på Facebook og Instagram for mer nyheter og informasjon.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.