Sval gir Frelsesarméen en Plan B

Sval gir Frelsesarméen en Plan B

2014 har vært året Sval Rosenløw Eeg (16) markerte seg for alvor som en artist for fremtiden, med singler som "Tidsfrist" og "Fasitsvar". Sval skriver låter som aldri før og nå slippes enda en fra hennes skattkammer av melankolske tekster - en sartere og mer ettertenksom låt enn forgjengeren "Fasitsvar".

Dette har Sval selv å si om "Plan B":

– Jeg syntes teksten skaper et ærlig bilde av hvordan det er å være i en krangel med noen, men også hvordan det er å ikke føle seg helt bra nok. Selv om mye av teksten er litt "trist", bærer sangen et positivt budskap om å ikke gi seg og å prøve igjen om man feiler første gang. Rundt juletider er det veldig fokus på glede og at alle skal ha det bra. Dette er selvfølgelig veldig viktig, men om noen ikke har det like bra er det viktig å skape rom for det og.

"Plan B" slippes den 28.november og har fått æren av å være årets julelåt for Frelsesarméen 2014. Noe som i seg selv plasserer Sval i godt selskap - blant tidligere av Frelsesarméens julesamarbeider finner vi rutinerte artister som for eksempel Magnus Grønneberg og Narum. Slik beskriver Frelsesarméen selv valget av årets artist:

– Vi ønsket noe ungt, litt nytt, og ikke bare gå etter å skumme fløten av veletablerte artister. Da ble det naturlig å spørre Sval. Hun har særpreg, skriver selv, og "Plan B" viser at hun også kan gi noe til ettertanken.

Dette er likevel ingen julelåt i ordets tradisjonelle betydning, men en poplåt med Svals etter hvert så karakteristiske stemme og uttrykk. Og Sval trenger i alle fall ingen plan B når plan A består av en låt som "Plan B".

Låten er skrevet av Sval selv, og produsert av Halvor Folstad og Dag Holtan-Hartwig som også sto bak "Tidsfrist".

Spotify: http://smarturl.it/planbspotify

WiMP: http://smarturl.it/planbwimp

iTunes: http://smarturl.it/planbitunes

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.