Swedish House Mafia bekreftet til Telenor Arena 22. desember

Swedish House Mafia bekreftet til Telenor Arena 22. desember

ONE LAST TOUR - SWEDISH HOUSE MAFIA
Swedish House Mafia's siste turné annonseres - bekreftet til Telenor Arena 22. desember.

Swedish House Mafia er stolte av å kunne annonsere sin siste verdensturné. One Last Tour vil gå verden over og inneholder gruppens største og mest ekstravagante shows hittil. Turnéstart blir i Dubai 16 november og etterfølges av at gruppen krysser kontinenter og besøker India, Russland og Sør-Afrika for første gang.

Trion har allerede annonsert og stolgt ut over 120 000 billetter til turnéens 3 konserter på Friends Arena i Stockholm i November. Billettene til Telenor Arena legges ut for offentlig salg 12:00 fredag 28. september.

One Last Tour vil bli følelsesladet da bandet tar sitt siste farvell til sine fans verden over. Swedish House Mafia lover å skape enestående minner for fansen og en spektakaulær avslutning ”for those who came, raved and loved!”

Turnédatoer:
16th November – World Trade Centre, Dubai, UAE
17th November – Sun Arena Polo Ground, Mumbai, India **On Sale 8 Oct.
18th November – Unitech Golf Course, Delhi, India
22nd November – Friends Arena, Stockholm, Sweden
23rd November – Friends Arena, Stockholm, Sweden
24th November – Friends Arena, Stockholm, Sweden
26th November – Forum, Copenhagen, Denmark
29th November – O2 Arena, Prague, Czech Republic
30th November - WM Park Planai, Schladming, Austria
1st December – Sportpaleis, Antwerp, Belgium
6th December – Festhalle, Frankfurt, Germany
7th December – Ziggo Dome, Amsterdam, Netherlands
8th December – Bercy, Paris, France
15th December – Stadium Live, Moscow, Russia
18th December - Pavilhão Atlântico, Lisbon, Portugal
22nd December – Telenor Arena, Oslo, Norway **Ticket presale starts Tues 25 Sept 10:00

25th January – Wild Waters, Johannesburg, South Africa **On Sale 8 Oct.
26th January – Wild Waters, Johannesburg, South Africa  **On Sale 8 Oct.
27th January – Lourensford Wine Estate, Cape Town, South Africa  **On Sale 8 Oct.
16th February – Bill Graham Civic, San Francisco, USA
20th February – United Centre, Chicago, USA
23rd February – Rogers Centre, Toronto, Canada
27th February – Bell Centre, Montreal, Canada
1st March – Madison Square Garden, New York, USA
2nd March – Barclay Center, New York, USA
9th March – Masquerade Motel @ Historic Park, LA, USA

Swedish House Mafia slipper sitt andre compilation-album “Until Now” 22 oktober 2012. Albumet danner det offisielle soundtracket til turnéen One Last Tour. “Until Now” følger opp det bestselgene mix-albumet ”Until One” og vil inneholde en unik samling av svenskenes originale sanger, remikser, eksklusive samarbeid, club-favoritter og soloproduksjoner.

“Until Now” inneholder høydepunkter som Swedish House Mafia’s nye singel “Don’t You Worry Child” (feat John Martin), som gikk rett inn til #1 på Norske iTunes da den ble sluppet digital 14 september, den hittil uutgitte Coldplay Vs Swedish House Mafia – “Every Teardrop Is A Waterfall”, internasjonale club-anthems som ‘Calling” og “In My Mind”, Steve Angello og Third Party’s “Lights”, svenskenes eksklusive remix av Usher’s “Euphoria” og flere hittil uutgitte later.

Se den offisielle Videoen for “Don’t You Worry Child” her - http://vevo.ly/OJMklQ

Swedish House Mafia eksploderte på klubbscenen i 2010 da de slapp den sjangerdefinerende EDM-singelen “One”, som har solgt til hele 5 x platinum i Norge, og fulgte opp med monsterhiten “Maimi 2 Ibiza” featuring Tinie Tempah.
Sommeren 2011 fikk svenskene enda en hit verden over med bestselgeren ”Save The World” og de endte året med å ved å spille for 20 000 fans i Madison Square Garden - en konsert de solgte ut på bare 10 minutter.
Foruten den ferske låten ”Don’t You Worry Child” har Swedish House Mafia sluppet  to singler i 2012: Brannfakkelen “Greyhound” (Et helsvensk samarbeid med Absolut Vodka) og “Antidote” i samarbeid Knife Party. Sistnevnte låt har gitt gruppens beste internasjonale listeplasseringer hittil. Swedish House Mafia avslutter sin karriere dette året med albumet ”Until Now” og turnéen One Last Tour.

For ytterligere infomasjon vennligst kontakt ·
Promoansvarlig/EMI Music: Charlotte Öqvist / charlotte.oqvist@emimusic.com·
Konsertarrangør Atomic Soul:Erik Uppstrøm / erik@atomicsoul.no

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl