Eagles blåser nytt liv i Hotel California

Eagles blåser nytt liv i Hotel California

I desember 1976 ble Eagles’ Hotel California et kommersielt fenomen da albumet ble sluppet for første gang. Albumet toppet Billboard-listene åtte uker på rad i USA, og vant to GRAMMY-priser. Det solgte i tillegg mer en 32 millioner kopier og hadde to hit singler på Billboard #1 førti år senere. Albumet er fortsatt ranket som et av de mest solgte albumene noen gang.

Denne høsten vil albumet HOTEL CALIFORNIA: 40TH ANNIVERSARY DELUXE EDITION bli sluppet, og albumet skal inneholde en ny 2-CD/1-Blu-ray-audio som inkluderer remastret lyd, 10 live opptak som ikke før har vært sluppet, og en hi-res stereo og 5.1 mixes presentert i en 11 x 11 innbundet bok. Samlingen vil i tillegg inneholde sjeldne og unike bilder som aldri før er vist, en replika av turnéboken deres, samt en eksklusiv plakat. Samlingen vil være tilgjengelig 24.november og i tillegg vil en 2-CD utvidet versjon være tilgjengelig for digital nedlastning og streaming.

HOTEL CALIFORNIA: 40TH ANNIVERSARY DELUXE EDITION åpner med en remastret versjon av det originale albumet som inneholdt Billboard #1-singelen “New Kid In Town”, og hitten “Life In the Fast Lane.” Albumet ble nominert til hele fem GRAMMY-priser og vant ”Record of the Year” og “Best Arrangement For Voices.”

Samlingen inneholder ti live-spor som ble innspilt da bandet opptrådte på Los Angeles Forum i oktober 1976. Denne konserten er en av de aller første live-konsertene bandet gjorde av “Hotel California” og “New Kid In Town”. Samlingen inneholder også andre Eagles-klassikere slik som “Already Gone,” “Take It To the Limit,” og “Witchy Woman.”

Denne sommeren returnerte Eagles på scenen under festivalen Classic East/West, der de fikk gode tilbakemeldinger fra kritikere og publikum. Flere konserter er planlagt for høsten og bandet vil blant annet igjen opptre med country stjernen Vince Gill, og Deacon Frey, sønn av Eagles grunnlegger Glenn Frey.

Følg Eagles på Facebook for nyheter og oppdateringer!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.