David Bowie - Something In The Air (Live Paris 99)

Tidligere uutgitt live-album fra Bowie

Parlophone Records er stolte av å kunne annonsere detaljene rundt utgivelsen av det tidligere uutgitte David Bowie albumet – David Bowie Something In The Air (Live Paris 99), tilgjengelig på strømmetjenester fra 14. august, og Drive-in Saturday (Live at the Elysée Montmartre, Paris 14. oktober 1999), tilgjengelig for strømming og nedlastning fra 7. august.

Something In The Air (Live Paris 99) er et live-album på totalt 15 spor som inkluderer 12 tidligere uutgitte låter og tre låter som ble brukt som B-sider for singlene fra "hours..." albumet. Konserten var av stor betydning for Bowie, da han samme kveld ble tildelt Commandeurs of the Odre des Arts et des Lettres (Ordenen for kunst og litteratur), den høyeste kunstneriske orden man kan bli tildelt i Frankrike.

Opptredenen på Elysee Montmartre var en av kun syv konserter som ble spilt under promoteringen av albumet "hours...". På disse eksklusive konsertene dykket Bowie dypt ned i musikkatalogen, noe som gjorde dem ekstra minneverdige. Blant låter som skiller seg ut finner man "Can't Help Thinking About Me", utgitt for første gang i 1966 og ikke spilt live på over 30 år, "Word On A Wing" fra Station to Station som ble gjenopprettet inn i settet etter et fravær på 23 år, "Drive-In Saturday" som ikke hadde blitt fremført live siden 1974, og "hours..." låta "Something In The Air" som hadde sin live debut.

Something In The Air (Live Paris 99) ble spilt inn live på Elysée Montmartre, mikset av Mark Plati, og inkluderer Bowie med Page Hamilton – gitar, Gail Ann Dorsey – bass, vokal, Mark Plati – gitar, Sterling Campbell – trommer, Mike Garson – piano, keyboard, synthesizere og Emm Gryner og Holly Palmer – backing vokal.