Twenty One Pilots med nytt album 18. Mai

Twenty One Pilots med nytt album 18. Mai

Austinrockerne fra Twenty One Pilots slipper albumet Blurryface 18. Mai, og er i tillegg ute med andre singel "Tear In My Heart". Du kan allerede nå forhåndsbestille Blurryface HER. Musikkvideoen til "Tear My Heart" er også ute, og har allerede over 1,5 millioner visninger:

Duoen ga tidligere i år ut singelen ”Fairly Local” som debuterte på 8. Plass på Billboard Top Rock Songs, og resulterte i over 2 millioner visninger på Youtube. Både "Fairly Local" og "Tear In My Heart" er å finne på iTunesSpotify og Wimp før hele albumet blir tilgjengelig 18. Mai.

Twenty One Pilots er et høyst interessant band å følge med på, spesielt med tanke på sitt varierte og pragmatiske lydbilde. Duoen som består av Tyler Joseph (vokal, piano og låtskriver) og Josh Dun (trommer) tar med sin eksplosive miks av hiphop, indierock og punk til et høyere nivå på Blurryface, i en svevende sammensmeltning av popmelodier og eklektisk lydlandskap. Noen vil også kunne nevne en koalisjon mellom Beastie Boys, Matt & Kim og Ghostland Observatory for å beskrive det unike låtene de leverer.

Etter Twenty One Pilots’ album Vessel fra 2013 utpekte MTV bandet som “Artist To Watch” samme år. Likeså viste de seg som et fremragende liveband med uforglemmelige liveopptredener på MTV Movie Awards 2014 og utsolgte konsertturnèer. Plata Vessel solgte over 300,000 opplag med over 1 million singelsalg, og ble kåret til første plassen over ”10 Essential Album of 2013” av Alternative Press.

I Mars 2013 besøkte duoen programmet til Christine i P3 hvor de fremførte en imponerende syvsangers medeley på tre minutter i tillegg til singelen ”House Of Gold”. Senere på sommeren leverte de også et forrykende show på Slottsfjellfestivalen.

Forhåndsbestilling av Blurryface finner du HER

Trackliste:

1. Heavydirtysoul
  2. Stressed Out
  3. Ride
  4. Fairly Local
  5. Tear In My Heart
  6. Lane Boy
  7. The Judge
  8. Doubt
  9. Polarize
  10. We Don’t Believe What’s On TV
  11. Message Man
  12. Hometown
  13. Not Today
  14. Goner

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.